Senaste nytt

SÖKER: Business Class Stockholm - Los Angeles med stop i Vancouver

• Thread starter Deleted member 21077
  • Startdatum
D

Deleted member 21077

Guest
  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  • Var är din destination? Los Angeles
  • När vill/behöver du resa ut? 11-13 juli
  • När vill/behöver du komma hem? 26-31 juli
  • Hur länge vill du vara borta?
  • Hur många personer som skall resa? 1
  • I vilken kabinklass? Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance (inga Kina-bolag eftersom jag har svårt för deras matvanor)
  • Vad är din budget? (per person) 20 000
  • Vad är det viktigaste för dig? Max SAS baspoäng / pris
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Vancouver i 2-4 dagar på vägen till Los Angeles

Spotant tror jag det blir svårt med den budgeten, jag har nog inte sett ens en vanlig ToR Stockholm-Vancouver i Business för den pengen utan att det är någon kampanj. Det finns ju ibland bra priser med Star Alliance JV från någon OneWorld-eller-SkyTeam-hubb men just nu vet jag inte om någon sådan. Har du kollat på open jaw ARN-YVR//LAX-ARN och sedan köpa en ekonomi mellan käkarna?

Spotant tror jag det blir svårt med den budgeten, jag har nog inte sett ens en vanlig ToR Stockholm-Vancouver i Business för den pengen utan att det är någon kampanj. Det finns ju ibland bra priser med Star Alliance JV från någon OneWorld-eller-SkyTeam-hubb men just nu vet jag inte om någon sådan. Har du kollat på open jaw ARN-YVR//LAX-ARN och sedan köpa en ekonomi mellan käkarna?

Tack, kikade på open jaw precis och det sticker tyvärr iväg lite. Hade span på en via Lufthansa för ~19000 men nu verkar det vara slut på Z och de jag hittar går istället via Toronto.

TAP Portugal har bra pris till Vancouver, men i så fall måste du köpa en separat biljett mellan Vancouver-Los Angeles T/R.

Det här är en kombination av Köpenhamn-Vancouver och Vancouver-Stockholm.
Priset är i SEK, inte i DKK.
Du måste ta dig till Köpenhamn separat men på hemresan kan du åka hem till Stockholm direkt (dock med stopover i New York).

Screenshot20180626 04 TP.png

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Problemet här är att det är nära till avgång och du brukar inte de billigaste biljetterna vara tillgängliga längre. Sökte lite snabbt på Matrix och hittade priser ARN-LAX för strax över 20k, men då får man inte in Vancouver i ekvationen.

Dublin-Los Angeles finns för 18k med Etiopian.

Det finns ett Star Alliance Joint Venture pris dina datum till LAX. Alltså LH, LX, OS, UA, AC och SN.

PLNCSEW: 15.532kr excl skatter och avgifter så det borde hamna runt 19.000kr totalt.

YVR ligger på 19.500kr excl skatter och avgifter. Så nästan 4tkr mer. PLNCSEW tillåter stopover gratis i NYC, CHI, WAS och SFO, men det kostar €600 om man vill ha stopover andra platser. Bokas 21 dagar innan.

Två alternativ som jag ser:
Open jaw till/från LAX och YVR + envägs
LAX t/r sedan LAX-YVR t/r
Båda kommer spricka din budget med någon tusenlapp. YVR ställer till det.

Tack alla!

Det finns ett Star Alliance Joint Venture pris dina datum till LAX. Alltså LH, LX, OS, UA, AC och SN.

PLNCSEW: 15.532kr excl skatter och avgifter så det borde hamna runt 19.000kr totalt.

YVR ligger på 19.500kr excl skatter och avgifter. Så nästan 4tkr mer. PLNCSEW tillåter stopover gratis i NYC, CHI, WAS och SFO, men det kostar €600 om man vill ha stopover andra platser. Bokas 21 dagar innan.

Hittar bara ARN - LAX t/r för dryga 24 nu men gissar att jag missar något uppenbart?

Problemet här är 21 dagar förköp då det är mindre än 20 dagar till 13e juli som var sista dag för utresa.

Toppen