Jag tror tyvärr inte att vi kan förvänta oss något svar. @Lind78 har varit online sedan jag, med flera andra, började skriva i tråden, men han har valt att inte skriva något mer.
Jag diggar propaganda mot nya konkurrenter stenhårt (ironi).
För min del har jag inga som helst problem att flyga SuperJet 100 med Thales TopDeck och all annan västerländsk utrustning (B/E Aerospace-interiör etc etc etc). Att maskinen inte tål upprepade överbelastningar på 5,85G är tämligen normalt (det är bara att studera studsande MD11or så ser man vad som kan inträffa).
Intressant är det också med propaganda mot COMAC och C919.
Om man skall börja undvika "ryska" och "kinesiska" produkter kan vi även fortsätta med västerländska. Nu måste jag dock erkänna att inte ens en B737 Max avskräcker mig, d.v.s jag skulle kunna borda en dylik imorgon om den hade varit i trafik.
Dock kan man säga att det fallet sätter ficklampan på att det inte är perfekt felfrihet i västvärlden så den här gamla slitna myten (västerländsk överlägsenhet) är rejält naggad i kanten.