Senaste nytt

Ryanair satsar på Köpenhamn med sju nya linjer - inkl Köpenhamn-Stockholm

Förklara då för mig vad du menade med ditt inlägg att "säkerheten vinner"? Jag skäms å dina vägnar när du skriver så. Tänk på all Ryanair-personal som sliter dag som natt för att folk skall kunna flyga säkert från A till B och de har lyckats göra detta i 30 år och så skriver du något sådant. Jag tycker DU uttalar dig respektlöst mot alla som jobbar på Ryanair! Eller hittar du bara på för att hälla bensin på lågorna?

Jag flyger aldrig Ryanair själv om jag kan undvika det. Däremot så måste det vara någon måtta på enögdheten och trashtalk här på forumet.

Så jeg må "justify" min uttalelse for at du skal trekke tilbake dine falsum? Om du ikke er enig med meg, så er det da helt greit? Det får det være ditt valg. What a weak comeback, ironien er sky-high med dine påstander om "enøgdhet og trashtalk". Du er på en annen planet. Med tanke på hvor lite gjennomtenkt og feilaktig dine andre uttalelser har vært så langt - så kjenner jeg at det er uhyre lite relevant for meg at du føler "skämd" for det jeg skriver. Please, be my guest ;)

Enough is enough!
Vad var det som var oklart i mitt tidigare inlägg? Man behöver inte alltid få sista ordet i en "konverastion."
För att det inte ska vara några missförstånd skriver jag samma kommentar en gång till.

Kan vi hålla oss til ämnet som är Ryanair och flygningar till/från Köpenhamn.

//Moderator

Bra talat @palmen!
Åter till ämnet. Ryanair har precis meddelat att man ställer in samtliga flygningar till Polen från och med mitten av juli. Mycket tråkig utveckling, garanterat många som drabbas av detta.
DR Mobil

Bra talat @palmen!
Åter till ämnet. Ryanair har precis meddelat att man ställer in samtliga flygningar till Polen från och med mitten av juli. Mycket tråkig utveckling, garanterat många som drabbas av detta.
DR Mobil
Knappast förvånande - Ryan är ju inte direkt kända för att vända andra kinden till. De skulle säkert kunna fixa det med flyg från andra baser, men det här är nog att delvis se som en förhandlingstaktik. Tror knappast sista ordet är sagt (från någon sida), men det är ju surt för de som hamnar i kläm.

Knappast förvånande - Ryan är ju inte direkt kända för att vända andra kinden till. De skulle säkert kunna fixa det med flyg från andra baser, men det här är nog att delvis se som en förhandlingstaktik. Tror knappast sista ordet är sagt (från någon sida), men det är ju surt för de som hamnar i kläm.
Japp! Samtidigt har de ju gått som tåget sedan lanseringen så lite grus i maskineriet blir ju detta. Svårt att lösa morgonkärror utan bas på Kastrup.

Japp! Samtidigt har de ju gått som tåget sedan lanseringen så lite grus i maskineriet blir ju detta. Svårt att lösa morgonkärror utan bas på Kastrup.
Beror ju på hur tidig dem behöver vara. De kunde ju slinga från närmaste andra bas om de verkligen ville. Men det vore att fokusera kortsiktigt för att skydda den intäkten från att det går så bra, och det bryr de sig nog inte så mycket om. Ska deras metod lyckas långsiktigt så måste de komma in på sina villkor,även om det kostar på kort sikt.

När det gäller bränsleplanering kan jag allt för lite för att yttra mig. Finns dock några väldigt bra inlägg i denna tråd Norwegian lägger ner Oslo-Dubai, dubblar trafiken från Stockholm | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Flygbolag försöker planera så optimalt som möjligt gällande bränsle. Inte bara Ryanair. Men som sagt, jag vet för lite om bränslehantering, kanske du kan förklara mer för mig vad som hände, varför och om det var någon risk för haveri? Som tidigare nämnts tycker jag den tråd jag länkade till var intressant.

Jag vill inte dra denna tråd off topic igen, men jag måste bara få protestera mot eventuella antydningar att även andra bolag än Ryanair tankar lite väl lite trots förväntat oväder vid destinationen. Detta kan dock med fördel diskuteras i ovan nämnda tråd.

Tillbaka till ämnet.
Det skulle inte förvåna mig om Ryanair snart öppnar någon linje från Sturup igen bara för att sätta lite press.

Ska bli intressant att se om de kommer utöva utpressning genom att skära ner på Billund....

Jag tror ändå på att Ryanair i längden kommer kapa åt sig en stor andel av Skandinavisk luftfart.
Misstänker att det här beslutet skickade upp Sverige ett pinnhål när man prioriterar för expansion.

Det ska mycket till innan jag aktivt väljer att sätta mig på ett Ryanair-plan, men jag känner på intet sätt att de missköter sin verksamhet - de har bara en annan företagsprofil.

Toppen