Om man väljer att resa utan försäkring får man ju lite stå sitt kast. Självklart kan man ju chansa och skippa det och då få ta konsekvenser av det.Missade att skriva det, men reseförsäkring ingår ofta inte i brittiska hemförsäkringar/kort, det är Sverige och några andra länder som har det så (och vissa kort), men rent generellt så är det inget som ingår. Många reser säkert utan försäkring också, vilket inte är något försvar, endast en ytterligare kommentar.
Bara för att SAS beter sig illa berättigar det ju inte Ryans beteende. Vet inte om Ryan erhöll massiva stöd från staten. Det är väl det faktum att SAS (och ett antal andra bolag) erhöll massiva stödprogram men ändå behandlade sina kunder ganska illa/godtyckligt.
Om man väljer att resa utan försäkring får man ju lite stå sitt kast. Självklart kan man ju chansa och skippa det och då få ta konsekvenser av det.
Går ju att applicera i Sverige också, man behöver ju inte köpa full trafikförsäkring för bilen, men händer det något blir det ju dyrt. Upp till var och en om man vill vara försäkrad eller inte. Det håller ju inte som argument att säga att man inte har försäkringar inkluderat, det är den enskilde individens ansvar att teckna dessa.
Jag är helt på din sida när det gäller att överseendet med SAS beteende ibland når komiska höjder medan vi dömer Ryan utifrån en tidningsartikel (och dessutom när en respekterad medlem på forumet säger att han fått ett helt ok bemötande)Absolut inte....
Men ingen som klagat på att SAS får flyga från Arlanda eller tycker de ska bli utslängda från Sverige![]()
Då borde väl banken kunna esätta Ryanair tycker man, 850 låprisbiljetter är ju inte direkt en förmögenhet jämfört med det badwill dom skulle få om dom återdebiterade kunderna. Även om det skulle var mer korrekt.- Bank of Ireland medger att man gjort fel.
Har kunden köpt något, då är det kunden som ska betala. I det närmaste oavsett vilken annan kostnad det för med sig. Att hålla på och vika sig för opinion är ingen långsiktigt framgångsrik strategi.Då borde väl banken kunna esätta Ryanair tycker man, 850 låprisbiljetter är ju inte direkt en förmögenhet jämfört med det badwill dom skulle få om dom återdebiterade kunderna. Även om det skulle var mer korrekt.
Då borde väl banken kunna esätta Ryanair tycker man, 850 låprisbiljetter är ju inte direkt en förmögenhet jämfört med det badwill dom skulle få om dom återdebiterade kunderna. Även om det skulle var mer korrekt.