Senaste nytt

Run with SAS - Köpenhamn halvmaraton 15e Sept 2024

De kommer troligen in separat senare. Cut off förste augusti kunde man fortfarande avanmäla, så antar att de proppar in namn senare. Vet dock inte hur nära inpå.

Side note: härligt att det misslyckade försöket med start i Frederiksberg skrotas. Back in Østerbro med breda boulevarder!
Ja, förra året var inte roligt, varken start eller mål (jag har inte koll, har de flyttat målet också?)

Ja, förra året var inte roligt, varken start eller mål (jag har inte koll, har de flyttat målet också?)
Målet är i parken där det brukar. Starten är på Jagtvej vid Vibenshus runddel (M), norra sidan av parken. Så banan är inte hel samma, men påminner mycket om den som varit <2022.

Målet är i parken där det brukar. Starten är på Jagtvej vid Vibenshus runddel (M), norra sidan av parken. Så banan är inte hel samma, men påminner mycket om den som varit <2022.
Ok, så flyttat då, för förra året var ju målet ungefär vid starten, väldigt trångt där också.

Jag fick två biljetter, och får mail då och då om träningsupplägg, var vi skall träffas osv. Däremot när jag går in i startlistan så finns inte mitt namn med. Hur är det med er andra som skall springa?

Jag vill minnas att det var samma sak förra året att man inte såg sig själv där i förväg.

Side note: härligt att det misslyckade försöket med start i Frederiksberg skrotas. Back in Østerbro med breda boulevarder!

Aha, så det var nytt i fjol? Det var ju helt klart lite kaotiskt vid start förra året.

Aha, så det var nytt i fjol? Det var ju helt klart lite kaotiskt vid start förra året.
Yes, senaste många åren (förutom 2023) har start och mål varit på samma ställe i Parken. Borgmästaren i Frederiksberg måste lagt en rejäl guldpeng på Spartas bord för att få racet till sin kommun förra året :) Det blir kanon med återställd ordning i år igen.

Yes, senaste många åren (förutom 2023) har start och mål varit på samma ställe i Parken. Borgmästaren i Frederiksberg måste lagt en rejäl guldpeng på Spartas bord för att få racet till sin kommun förra året :) Det blir kanon med återställd ordning i år igen.
Deras argument var att de ville utöka arrangement, och få fler att springa, och att den gamla (och nu då den nya) start och mål inte tar lika många människor, och ligger inte lika centralt.

Deras argument var att de ville utöka arrangement, och få fler att springa, och att den gamla (och nu då den nya) start och mål inte tar lika många människor, och ligger inte lika centralt.
Hahr, det är ju oxå ett argument. Lika centralt kan ju debatteras, men kapacitet vid start/mål är ju natt och dag med fördel till Parken jfr Smallegade/Frb. Alle.

Well, fint att ordningen är återställd.

Ok, så då kan jag kanske vara lugn.

Här är mitt inlägg från förra året då jag frågade samma sak:

Uppenbarligen funkade det bra för mig då, så räknar med att det är samma sak i år.

Här är mitt inlägg från förra året då jag frågade samma sak:

Uppenbarligen funkade det bra för mig då, så räknar med att det är samma sak i år.
Fast jag hittar inte mig på hemsidan heller… skall du springa i år via SAS?

Toppen