Senaste nytt

Ritz Carlton Hong Kong

Bodde där i september förra året för första gången och hade bokat ett vanligt deluxe rum. När jag checkade in så uppträdde mannen bakom disken lite finurligt tyckte jag. Han insisterade på att följa mig till mitt rum på 116 våningen och på vägen dit säger han att jag fått en mycket speciell uppgradering. Visade sig att jag skulle få bo i deras näst största svit, The Carlton Suite, på 179 kvm med två badrum varav ett med egen ångbastu, vardagsrum, arbetsrum, dressingroom mm. Carlton Suite – Victoria Harbour | The Ritz-Carlton, Hong Kong
Vet inte varför jag fick den äran men jag hade varit i kontakt med conciergen en hel del och bokat rätt många fina restauranger (10 stjärnor på 3 dagar). Dessutom hade jag precis blivit Gold Elite medlem i Ritz Carlton genom statusmatchning när de gick ihop med SPG. Jag flög in med Lufthansa First från Frankfurt för första gången också och det kändes fint att fortsätta på samma höga rockstjärnenivå.

Jag har haft förmånen att bo på hotellet vid tre tillfällen. Vid senaste besöket så hade vi bokat en svit där det ingick limousinetransfer från flygplatsen och på vägen in till hotellet säger chauffören "someone wants to speak with you" och så räckte han över en Ipad. Via videosamtal vinkar en dam i andra änden och säger "this is from the Club Lounge, I will be your your guardian angel during your stay. Is there anything I can do for you?". Jag hade inte så mycket annat vettigt att svara än "keep the Champagne cold". Det är sådana händelser man inte glömmer i första taget :)

Får man vara så ofin att man frågar vad ni som bott där pyntade upp? Den egentliga frågan är väl: kan man snubbla över något billigare nätter på något vänster eller är det 5-6k som gäller för en klubbnatt jämt?
Klarar man sig utan loungen, så kan man ju boka rummen med Marriott-poäng (och därmed även med Starwood-poäng), åtminstone ibland till hyfsat bra värde. Men jag tror tyvärr inte det finns något sätt att boka club där direkt.

Klarar man sig utan loungen, så kan man ju boka rummen med Marriott-poäng (och därmed även med Starwood-poäng), åtminstone ibland till hyfsat bra värde. Men jag tror tyvärr inte det finns något sätt att boka club där direkt.
Vissa hotell låter en ju cash uppgradera till lounge access kanske även här?

Jag har haft förmånen att bo på hotellet vid tre tillfällen. Vid senaste besöket så hade vi bokat en svit där det ingick limousinetransfer från flygplatsen och på vägen in till hotellet säger chauffören "someone wants to speak with you" och så räckte han över en Ipad. Via videosamtal vinkar en dam i andra änden och säger "this is from the Club Lounge, I will be your your guardian angel during your stay. Is there anything I can do for you?". Jag hade inte så mycket annat vettigt att svara än "keep the Champagne cold". Det är sådana händelser man inte glömmer i första taget :)

Det här låter som en resa man gärna hade läst en reserapport om!

Nästa gång hakar jag på dig ;-)

Ett förslag är då att boka via ClassicTravel och få ett Virtuoso-paket. En helg i början av december kanske? ca 11700 SEK ~ 3900 SEK/natt.

upload_2017-8-8_16-1-41.png

Ett mycket trevligt hotell! Bodde där för några år sedan och servicen och faciliteterna var verkligen kanon. En speciellt känsla att ligga i en bubbelkopp på 118F och kolla ner över Hong Kongs hamninlopp.

Extra positivt var att vi, trots att vi bodde i vanligt deluxerum, fick tillgång till loungen i väntan på att rummet skulle bli klart - detta genom Platinumstatus hos Marriott.

• Gilla
Reactions: CJR
Toppen