Klarar man sig utan loungen, så kan man ju boka rummen med Marriott-poäng (och därmed även med Starwood-poäng), åtminstone ibland till hyfsat bra värde. Men jag tror tyvärr inte det finns något sätt att boka club där direkt.Får man vara så ofin att man frågar vad ni som bott där pyntade upp? Den egentliga frågan är väl: kan man snubbla över något billigare nätter på något vänster eller är det 5-6k som gäller för en klubbnatt jämt?
Vissa hotell låter en ju cash uppgradera till lounge access kanske även här?Klarar man sig utan loungen, så kan man ju boka rummen med Marriott-poäng (och därmed även med Starwood-poäng), åtminstone ibland till hyfsat bra värde. Men jag tror tyvärr inte det finns något sätt att boka club där direkt.
Jag har haft förmånen att bo på hotellet vid tre tillfällen. Vid senaste besöket så hade vi bokat en svit där det ingick limousinetransfer från flygplatsen och på vägen in till hotellet säger chauffören "someone wants to speak with you" och så räckte han över en Ipad. Via videosamtal vinkar en dam i andra änden och säger "this is from the Club Lounge, I will be your your guardian angel during your stay. Is there anything I can do for you?". Jag hade inte så mycket annat vettigt att svara än "keep the Champagne cold". Det är sådana händelser man inte glömmer i första taget![]()
Nästa gång hakar jag på dig ;-)
Absolut, Hong Kong åker jag gärna till igen!Nästa gång hakar jag på dig ;-)