Sir Karlsson
Medlem
Var där i onsdags men fick nöja mig med afternoon tea på våning 103 med efterföljande drinkar på Ozon inte fel detta heller.
Jag brukar kika på Five Star Alliance. Listar fem- och fyrstjärniga ställen. Nedan länk för Hong Kong.Tack för att du delade! Känner du till ngn bra lista över ”riktiga” 5-stjärniga hotell? Har hittills mest blivit besviken när jag bokat 5-stjärnigt...
Haha, fantastiskt!Jag har haft förmånen att bo på hotellet vid tre tillfällen. Vid senaste besöket så hade vi bokat en svit där det ingick limousinetransfer från flygplatsen och på vägen in till hotellet säger chauffören "someone wants to speak with you" och så räckte han över en Ipad. Via videosamtal vinkar en dam i andra änden och säger "this is from the Club Lounge, I will be your your guardian angel during your stay. Is there anything I can do for you?". Jag hade inte så mycket annat vettigt att svara än "keep the Champagne cold". Det är sådana händelser man inte glömmer i första taget![]()
Ja dom tog redigt betalt för GT men vilket mästerverk och goda var dom!Hade också missat denna eminenta rapport. Sitter just i utomhusbaren i Ozone och mumsar GT. Det utgår en saftig utsiktsskatt... 214HKD för en GT
Är bara "på besök". Incheckad på IC stanford själv. Men man får ju klart känslan att detta hotell är ett par snäpp vassare..
Enig! Riktigt nice. Blev dock bara en enkel GT där uppe för min del. Efter insupande av utsikten blev det en tur tillbaka till kända marker på InterContinental...Ja dom tog redigt betalt för GT men vilket mästerverk och goda var dom!
Jag noterade också det med förvåning. Fick för övrigt själv Napue på Bird and Churchkey i Byen för första gången. Nice dryck!Coolt att de har Naupe, att den hittat dit är ju det ultimata beviset för nivån på gin nörderiet![]()