Senaste nytt

Rimowa

Ska man bara ha en enda kabinväska så är det kanske klokast att köpa en på 20cm. Då klarar man maxmåtten på betydligt fler bolag.

Jag kör den som är 23 cm, och har alltid fungerat för mig. Vill minnas att jag kollade upp storleken innan jag köpte, och att det då var Ryanair och motsvarande bolag som inte var ok. På i princip alla andra bolag var det ok.

Det kan slå lite på marginalen vid översättning mellan tum och cm. De bolag som har 9 tum som gräns lär inte stoppa någon för att väskan är 9,1 tum bred. Det finns ju lite flex i bredden på väskan också, så går att trycka ihop de 2,5 millimeter som behövs om nu någon mot förmodan skulle säga något. Men det har aldrig hänt mig.
Jämför med mjuka väskor som kan svälla ut ordentligt.

Tack för svaren!

Tog en sväng förbi NK idag och klämde på dom, valet föll på den större, kändes som dom extra centimeterna gjorde ganska stor skillnad i packutrymme.
Första testet av väskan blir troligtvis på onsdag då en resa med BRA till Halmstad är planerad.

Första resan med Rimowa väskan genomförd, Top Notch riktigt nöjd med den och inga problem med att få plats med den 23cm djupa.

381FC317-108A-4D22-A560-86CB8E0A54E1.jpeg

Nu hade jag tänkt att köpa en likadan väska som jag redan har; en Rimowa Topas kabinväska, 23 cm bred. Men jag hittar den ingenstans. Inte ens på Rimowas egen hemsida. Har de slutat tillverka den? Eller bara bytt namn på den?
Jag hittar en på Rimowas hemsida som har samma mått, men den kallas då original istället.Cabin 34 L - Original - Rimowa

Någon som vet om det är någon skillnad på Topas och Original eller om de är identiska?

Nu hade jag tänkt att köpa en likadan väska som jag redan har; en Rimowa Topas kabinväska, 23 cm bred. Men jag hittar den ingenstans. Inte ens på Rimowas egen hemsida. Har de slutat tillverka den? Eller bara bytt namn på den?
Jag hittar en på Rimowas hemsida som har samma mått, men den kallas då original istället.Cabin 34 L - Original - Rimowa

Någon som vet om det är någon skillnad på Topas och Original eller om de är identiska?

Oklart men jag tror det...
Jag har bla en sån du är ute efter och trivs med den utmärkt.

Ring Bagman i Malmö, om han inte har en åt dig så hjälper han säkert till med att reda ut begreppen.
Mycket sympatisk att ha att göra med.
(+46)040-120450
www.bagman.se

Jag brukar prata med Christian.

Onyttigt vetande men de reparerar även väskorna.

Jag beställde en Rimowa från Strandlins, men fick precis ett mail:

Vi har precis fått besked från Rimowa att de upphör med leveranser till oss detaljister i Europa samt att de i fortsättningen endast kommer att sälja via sina egna kanaler. De har även annullerat våra lagda order och kommer inte att leverera dessa till oss. Det betyder att vi inte kommer att kunna skicka väskan till dig, och annullerar därför din order.
Vi har sedan Rimowa blev uppköpta i höstas haft mycket stora problem med att få besked angående leveranser mm.
Vi ber om ursäkt för detta och hoppas att du kan hitta väskan via deras hemsida rimowa.de

Trist.

Toppen