Senaste nytt

Rimowa

Om det är Stockholm så måste jag av erfarenhet rekommendera Ann-Marie på Strandlins som brukar ha samarbete med Bag-Man Christian i Malmö om det är större skador eller delar som måste byttas så det brukar gå ganska snabbt. NK Stockholm tror jag sänder väskan till just Estland och brukar vara ganska dåliga på just Service (inhouse). Varför det varierar mellan NK Stockholm och Göteborg är oklart men det är som sagt min personliga erfarenhet. @Guiden

Om det är Stockholm så måste jag av erfarenhet rekommendera Ann-Marie på Strandlins som brukar ha samarbete med Bag-Man Christian i Malmö om det är större skador eller delar som måste byttas så det brukar gå ganska snabbt. NK Stockholm tror jag sänder väskan till just Estland och brukar vara ganska dåliga på just Service (inhouse). Varför det varierar mellan NK Stockholm och Göteborg är oklart men det är som sagt min personliga erfarenhet. @Guiden

Toppen, tack, ska prata med dem om jag får några fler problem. Men har pratat med Estland och de har varit grymt snabba på att skicka reservdelar till mig (hade problem med ett hjul och fick 4 nya) så kan inte klaga på deras service. Dock är det alltid skönare att slippa skicka iväg väskan om man behöver någon mer utförligare service.

Ska köpa en Rimowa Topas kabin väska, en fråga ska man välja den som är 20cm eller 23cm bred?
Majoriteten av min flighter är med SAS.

Tack på förhand!

Ska köpa en Rimowa Topas kabin väska, en fråga ska man välja den som är 20cm eller 23cm bred?
Majoriteten av min flighter är med SAS.

Tack på förhand!
Jag kör den som är 23 cm, och har alltid fungerat för mig. Vill minnas att jag kollade upp storleken innan jag köpte, och att det då var Ryanair och motsvarande bolag som inte var ok. På i princip alla andra bolag var det ok.

Det kan slå lite på marginalen vid översättning mellan tum och cm. De bolag som har 9 tum som gräns lär inte stoppa någon för att väskan är 9,1 tum bred. Det finns ju lite flex i bredden på väskan också, så går att trycka ihop de 2,5 millimeter som behövs om nu någon mot förmodan skulle säga något. Men det har aldrig hänt mig.
Jämför med mjuka väskor som kan svälla ut ordentligt.

Toppen