Senaste nytt

Rimowa

Har precis skaffat en Rimowa kabinväska från NK, den lite större modellen. Äger flera Rimowa sen tidigare så jag gillar väskorna i sig. Har dock efter ett pars veckors hårdtestande funderat på följande:

- Det är hård kamp om kabinutrymmet på Norden/London-flygningar så Priority-boarding är ett måste. Men ingen garanti då fanimej alla är EBG.

- Väskmodellen är inte optimal om man vill kunna jobba med sin bärbara dator på resan. Vill man det behöver man en till handbagage-väska.

Då kan ju Business väskan vara ett alternativt om man vill prioritera laptopen.
Jag har bl.a. en sån men då blir det på bekostnad av utrymme för övrigt.
För mig funkar det utmärkt då jag ändå alltid i princip checkar in mitt större bagage då jag tycker det är värdelöst o släpa omkring det i onödan.
En ytterligare bonus är att den är lättare o få plats med ombord då den är något mindre.

På tal om det så kan jag förresten tipsa om Samsonites nya version av X-blade 3.0 55cm. Den har måtten 55/40/23 men datorfacket ytterst är en bälg så använder man inte det så får väskan måtten 55/40/20. Det innebär att man kan ta väskan med på betydligt fler bolag, även om det skulle bli kontroll. Inte en Rimowa men definitivt praktisk. Lätt, prisvärd och med stort packutrymme.

Går just nu att köpa med 20 % rabatt på Resväskor och resetillbehör från bl a Samsonite och Rimowa online.

Kopiera och klistra in i kassan
Din rabattkod är: YEuWdXJYKo Erbjudandet kan inte kombineras med andra rabatter och erbjudanden.
Nu är kampanjen över, men i gengäld så har de sänkt priserna. Åtm på den Rimowan jag beställde. Fortfarande billigare under kampanjen än vad de kostar nu dock. 6795 kr var ordinarie pris på min Rimowa Topas vilket efter rabatten blev 5436 kr. Nu är ordinarie pris 5995 kr.

Toppen