Senaste nytt

Rimligt med $10 för att ta emot ett paket??

Jag ser det helt enkelt som vanlig kundservice. När kunden behöver hjälp med något så ordnar man det. Utan debitering. Det kan inte vara vanligt att kunder beställer en massa stora paket till hotell. Jag har säker beställt till hotell minst 30 gånger och aldrig blivit debiterad.

Håller med kaktusen i mln ungdom jobbade jag innom hotel branschen det ingår i servicen. Kunderna få hjälp men allehanda saker.

Kan inte annat än hålla med. Å andra sidan fanns inte begrepp som resort fee, cleaining fee, daily amenity fee och allt vad nu avgifterna kallas i någon större omfattning för bara några år sedan. I gengäld tog man hutlöst bra betalt för internet-access (vilket vissa hotell fortfarande gör).

Det är väl en trend i det stora hela. Lägre grundavgift och sedan betala för minsta lilla tillägg. Kolla bara på flygets utveckling. Betala för att välja sittplats för 10 år sedan? Otänkbart...

Hotellens motsvarighet till RyanAir.... Snart är det gratis att boka ett rum, men du kommer bli skinnad ordentligt innan du kommit iväg från hotellet. Vattenkostnad, strömkostnad, toalettkostnad, ac-kostnad, låsbar-dörr-kostnad, slippa-höga-ljud-under-natten-kostnad, spegel-i-badrummet-kostnad,...

Hotellens motsvarighet till RyanAir.... Snart är det gratis att boka ett rum, men du kommer bli skinnad ordentligt innan du kommit iväg från hotellet. Vattenkostnad, strömkostnad, toalettkostnad, ac-kostnad, låsbar-dörr-kostnad, slippa-höga-ljud-under-natten-kostnad, spegel-i-badrummet-kostnad,...
Ja varför inte, det verkar accepteras på flyg. Varför ska jag betala för TV, hårtork, tofflor, säkerhetsskåp, telefon, 13 kuddar och obegränsad AC om jag inte använder det? Det finns säkert en hel del individer som skulle uppskatta ett sånt koncept.

Inte ovanligt att man erbjuds några ynka poäng om man avstår från att få rummet städat
Marriott, IHG etc.

Ja varför inte, det verkar accepteras på flyg. Varför ska jag betala för TV, hårtork, tofflor, säkerhetsskåp, telefon, 13 kuddar och obegränsad AC om jag inte använder det? Det finns säkert en hel del individer som skulle uppskatta ett sånt koncept.
Konceptet finns redan på ett flertal hotellkedjor, kommer bland annat att tänka på Tune Hotels...

Toppen