Senaste nytt

Rimligt med $10 för att ta emot ett paket??

Bodde du på hotellet även när paketet anlände? Då kan jag hålla med om att det är lite surt mycket pengar, men å andra sidan är de flesta tjänster som hotellen säljer rätt dyra.

Om du inte hade anlänt ännu så är det mer logiskt. Har även sett de som har precis per dag som ett paket blir liggande.

Nä, jag såg till att beställa sakerna så att dom skulle komma dagen efter min första natt på hotellet. Trodde sakerna skulle stå på rummet när jag kom då det har funkat så dom (få) gånger jag har gjort så tidigare. Tji fick jag...

Ja, vissa lower end hotell gör detta, men i regel mer high end hotell har jag aldrig stött på att de tar någon avgift.. och om det tas ut en avgift har det varit max $2, $10 är lite överdrivet
Menar det. Antar att inte begreppet ocker existerar här.

Kanske har något att göra med att Chicago är en av USAs absolut sämsta städer och att de har de väldigt svårt med ekonomin?
Visst, du skrev inte _den_ sämsta staden, men jag måste ändå fråga: du har inte varit i Reno va? För den staden är nog tom. sämre än Detroit. Får ångest bara jag tänker på skiten.

• Gilla
Reactions: Gus
Alla hotell jag bott på i USA skriver på sina hemsidor att de tar betalt för att ta emot paket - hittills ha ringen gjort det. Det har gått hur smidigt som helst och fått levererat upp på rummet, ja, en gång fick jag hämta ett paket från Amazon i receptionen ...

Nä, jag såg till att beställa sakerna så att dom skulle komma dagen efter min första natt på hotellet. Trodde sakerna skulle stå på rummet när jag kom då det har funkat så dom (få) gånger jag har gjort så tidigare. Tji fick jag...

Menar det. Antar att inte begreppet ocker existerar här.

Visst, du skrev inte _den_ sämsta staden, men jag måste ändå fråga: du har inte varit i Reno va? För den staden är nog tom. sämre än Detroit. Får ångest bara jag tänker på skiten.
OT men har inte varit i Reno. Låter som en höjdare:) Jag har dock varit i Detroit vilket definitivt är top fem sämst i USA.

Generös dricks bör väl ändå vara över $10? Bättre att betala avgiften och säga tack för hjälpen.
I det här fallet var det nog ett antal paket á 10USD som gör att även en generös dricks kan understiga det.
Det är ju dock inte säkert att dricksen fungerar, då står man ju med dricks+avgifterna :eek:

Väldigt vanligt att hotell gör detta, ställ alltid frågan innan. Blev kallsvettig när jag beställt 2 barnvagnar till rummet och hotellet tog betalt per kg.... blev en rejäl dricks till han som levererade till rummet och sedan såg jag aldrig debiteringen :)

Väldigt vanligt att hotell gör detta, ställ alltid frågan innan. Blev kallsvettig när jag beställt 2 barnvagnar till rummet och hotellet tog betalt per kg.... blev en rejäl dricks till han som levererade till rummet och sedan såg jag aldrig debiteringen :)
Lustigt hur olika erfarenheter man kan ha av samma sak. För min del så har jag aldrig varit med om ett hotell som tagit betalt för att förmedla paket, faktiskt inte ens hört talas om det före den här tråden!

Jag har ändå beställt och tagit emot 50+ paket till olika hotell i USA de senaste 10 åren, det "värsta" som hänt mig var att ett paket kom fram dagen efter jag lämnat hotellet, och dom vägrade att skicka det vidare till min svenska adress. Det är ju ganska förståligt då de inte vet vad som finns i paketet. Jag har bott både på stora kedjor typ Hilton, Mariott så väl som mindre budget hotell.

Efter att jag läst den här tråden så kommer jag att fråga hotellet innan jag beställer något (eller bokar rum :)).

Jag har bott både på stora kedjor typ Hilton, Mariott så väl som mindre budget hotell.
Har inte så mycket med kedjorna att göra som vilka hotell inom kedjorna du bor på. Jag skulle nog säga att ju finare hotell, desto större är risken att de tar rejält betalt för tjänsten att du får skicka paket dit.

Bor för närvarande på Radisson Blu Aqua i Chicago.

Beställde ett gäng saker på Amazon som jag lät få skickade till hotellet.
Har tidigare gjort så när jag bott på andra hotell och det här gått fint.

Höll på att smälla av när hotellet ville ha $10 dollar per leverans för "besväret".
Det resulterade i nästan 360:-

Jag kände inte att jag hade så mycket att välja på än att skriva på, eftersom jag gärna ville ha paketen...

Är det här normalt?
Vad är det dom debiterar för?
Varför drog dom inte till med $40 per leverans när dom ändå höll på?
Tycker verkligen att det är något som borde höra till hotellets service och på så sätt vara avgiftsfritt, bortsett från dricks förstås.

Så... är det här normalt?

Vet inte om det hör till saken men då jag har CCG kan jag verkligen tycka att det borde "ingå".

Kan hålla med om att det kan tyckas dyrt, men att paket hantering skulle vara basservice på hotell verkar ju lite långt att gå som jag ser det?
Personligen skulle jag nog hellre då tycka att frukost, parkering, kvällsmat är sådant som jag skulle kunna tycka borde ingåg, men som många gånger inte gör det.

Toppen