Senaste nytt

Revolut Ultra är här

intuition

Medlem
Ok, det är nog det bästa de kan prestera. Det är samma som jag hittade men i pdf och det är bra att ha.

Men, I första sektionen på dokumenten står det
"This is a high-level summary. Your certificate and policy wording will outline full details of your protection, limits and excess."

Dvs man kan inte få reda på villkoren förrän efter man tecknat försäkringen
 

intuition

Medlem
Jag tittar på avbeställningsskyddet i försäkringen. Dels täcks ett antal listade ersättningsbara orsaker till att man avbryter, som jag uppfattar är i linje med vad de flesta kort ger.

Sedan finns en ersättning på 70% av icke-återbetalningsbara kostnader för övriga fall som jag ser skulle kunna vara intressant.
Trip/Event cancellation – any reasons
• Up to €2,500 for any occurrence and up to €5,000 in the aggregate limit in a 12-month period beginning on the anniversary of your Ultra Plan.
• Minimum value of the booking/ticket must be €25.
• Deductible: 30% on the booking/ticket value not already reimbursed to you by other means.
Trip/Event will be reimbursed if you cancel your trip/ event for a sudden and unexpected reason, not listed above in the “Trip cancellation – listed reasons” section, and for which you were unaware of at the time it was purchased.

Är det någon som har en uppfattning om följande kunde anses vara "sudden and unexpected reason":
Du har en resa på två olika biljetter, tex först en lång interkontinental flygning och sedan en kort inrikes. Anslutningen är bokad med helt rimligt tidsfönster (klart över tidsgränsen MCT för offline transfer I-D), men man hinner ändå inte med inrikesflyget, tex för att första flyget landar kraftigt försenat och/eller transfern tar orimligt lång tid (kaos i immigration eller strejk i baggagehanteringen)
 
Toppen