Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

ekf

Medlem
Tycker det är bara intressant att dom även nämner i mailet alternativet att man kan avsluta sitt kort och att de kmr tycka det är tråkigt om man lämnar.
Det är en standardformulering vid ändrade villkor, oavsett om de är till det bättre eller sämre för kunden.

Som jag läser ändringen så går den i huvudsak ut på att de ska splitta valutakursen och avgifterna i presentationen för kunden, dvs man kommer att kunna se den verkliga växlingskursen samt hur stor avgift man (eventuellt) betalar/betalat för den växlingen. Stämmer min tolkning så är det en förbättring på det stora hela.
 
De gör en förändring i sina villkor och då får man välja att acceptera villkoren eller att inte göra det (och då avslutas ens konto). De kan ju inte tvinga in folk i ett nytt avtal, oavsett om det är bättre eller sämre.

Tkr att deras marknasföringstaktik ej är så optimal.

Företag gör förändrar DAGLIGEN, men sällan skriver man vi blir ledsna om ni lämnar! Man gör ju ALLT för att göra sina kunder glada framförallt genom att SKRIVA vi är tex ”Glada, Tacksamma att ni är med oss, att man gör denna resan tillsammans, eller vi ser fram emot detta året, eller whatever. Men inte poängtera hur ledsen man blir, för mig låter det som att de VET de gör en negativ förändring för kunderna.
 
Tkr att deras marknasföringstaktik ej är så optimal.

Företag gör förändrar DAGLIGEN, men sällan skriver man vi blir ledsna om ni lämnar! Man gör ju ALLT för att göra sina kunder glada framförallt genom att SKRIVA vi är tex ”Glada, Tacksamma att ni är med oss, att man gör denna resan tillsammans, eller vi ser fram emot detta året, eller whatever. Men inte poängtera hur ledsen man blir, för mig låter det som att de VET de gör en negativ förändring för kunderna.
Jag lägger ingen som helst vikt vid den formuleringen och tror man överanalyserar om man gör det. Det är som sagt en ganska standard formulering, som endast skall tolkas som att dom inte vill att man ska säga upp sitt kort.
 

igelkotten

Medlem
Tkr att deras marknasföringstaktik ej är så optimal.

Företag gör förändrar DAGLIGEN, men sällan skriver man vi blir ledsna om ni lämnar! Man gör ju ALLT för att göra sina kunder glada framförallt genom att SKRIVA vi är tex ”Glada, Tacksamma att ni är med oss, att man gör denna resan tillsammans, eller vi ser fram emot detta året, eller whatever. Men inte poängtera hur ledsen man blir, för mig låter det som att de VET de gör en negativ förändring för kunderna.

Nej, företag gör inte dagliga förändringar av sina villkor. Då hade du mest troligen fått många fler mail om just saker som denna.
 
Nej, företag gör inte dagliga förändringar av sina villkor. Då hade du mest troligen fått många fler mail om just saker som denna.

Inte så troligt med tanke på att jag inte får så många mail av företag alls.
Men skulle man läsa på olika stora företag så sker du förändrar ”ofta” om det är ordet ”dagligen” du fokuserade på. :)
 

Fidde

Medlem
Både SEB och Resurs har ju uppdaterat sina avtal och jag jag gissar att det helt enkelt var samma uppdatering från Revoluts sida, för att det lagstiftningen ändras.

Från SEB

Vi uppdaterar våra villkor bland annat till följd av EU-lagstiftningen, som ska göra det enklare för dig att jämföra företags valutaväxlingsavgifter.
 

igelkotten

Medlem
Inte så troligt med tanke på att jag inte får så många mail av företag alls.
Men skulle man läsa på olika stora företag så sker du förändrar ”ofta” om det är ordet ”dagligen” du fokuserade på. :)

Poängen är att vid förändring av villkor (oavsett om det för kunden är en positiv eller negativ förändring) så har kunden möjlighet att välja att avsluta avtalet om kunden inte godkänner villkoren.

De flesta företag upplyser kunden om detta. De flesta företag tycker att det är trist om kunden vill avsluta avtalet.
 
Är det en ny grej med att överföringar från SAS MC till Revolut nu räknas som kontantuttag? Var tidigare betalning men dom kanske ändrat det?
 
Toppen