Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

Hur många gånger har ni fått verifiera kontot? Och vid vilka tillfällen har det hänt? För mig har jag skickat in legitimation för att legitimera mig och de har även frågat efter lönespecifikation. Intresserad av andras erfarenheter samt om det inträffat ett flertal tillfällen.
* Vid registrering (körkort)
* Inför Brexit när körkort inte längre var tillräckligt.

Om du kört en större summa får du väl någon liknande kontroll som svenska banker (”kundkännedom”) fast baserat på regelverken Revolut följer. Är väl helt enkelt för att banken ska säga att dem gjort sitt för att förebygga penningtvätt.

Jag måste återigen berömma Revoluts ganska nya auto-exchange funktion! Ett kort ögonblick i morse rusade NOK och nådde mitt mål för månadens överföring till svenska räkningar. Sjunkit tillbaka mycket sedan dess och inte en chans jag hade fått den kursen någon annanstans.

Betalas med glädje 55:- för snabböverföring till mitt svenska bankkonto.

039CA897-F91D-44E9-803F-CFBE34D972F5.jpeg

Tycker att revolut blir trevligare att använda. Har fort gratis versionen, som används när man är utomlands men även provat betala en räkning med dem istället för betalo. Ni som har metal antar hur använder ni kortet? Jobbar ni Amex och revolut kortdragningar istället för sas mastercard i Sverige ? Betalar ni räkningar med?

Tycker att revolut blir trevligare att använda. Har fort gratis versionen, som används när man är utomlands men även provat betala en räkning med dem istället för betalo. Ni som har metal antar hur använder ni kortet? Jobbar ni Amex och revolut kortdragningar istället för sas mastercard i Sverige ? Betalar ni räkningar med?

Använder enbart Revolut Metal för uttag utomlands. Annars är det mitt Platinum som används mest utomlands. Inom Sverige mitt SAS Amex Premium. :)

@lucasd Är du nöjd med ditt Metal och kommer du behålla detta? Jag har funderat på det eller Premium och kommer troligen testa om jag får ett erbjudande.

Värdet är mer ATM på långresorna och i mitt fall 55sek x12-15 i gratis snabböverföringar. Ca700-800 räknas alltså hem enkelt. Lite försäkringar på resorna också och cashback utanför EU. Jag föredrar dock nya Amex Plat utomlands där Amex accepteras. Oavsett en del cashback per år med Metal.

Last edited:

Kör Amex Elite där det accepteras och sen Curve kopplat till Revolut uppfyllt med antingen sas eller miles and more mastercard.

Börjar använda Revolut mer och mer men metall-kortet ligger hemma, Curve eller helgråa Revolutkorten är snyggare och framförallt lättare.

Trevligt att kunna betala räkningar och få poäng utan avgifter, dock inte helt pålitligt att OCR-numret följer med har jag märkt. De överföringar jag testat i SEK har bara 12 tecken följt med så har fått kontakta t.ex. transportstyrelsen så att dem hittar betalningen manuellt. :(

Känns som att Revolut har en trevlig framtid och hoppas på lite fler funktioner snart, typ aktiehandel utan avgifter, vet även att dem hintat om SIM-kort för resande osv. Bra produkt helt enkelt och betalar gärna för det även om jag inte använder det fullt ut.

Tycker att revolut blir trevligare att använda. Har fort gratis versionen, som används när man är utomlands men även provat betala en räkning med dem istället för betalo.
Vad jag förstår så funkar det si sådär med betalning av räkningar, men för dig har det alltså fungerat? Innebär det att man även får Eurobonuspoäng?

Fungerar utmärkt å betala räkningar om man bara är ute i tid... Och lyckas få fatt på IBAN. Tar några dagar extra. Obs som det tidigare skrivits i tråden så får man bara ha en betalningsreferens på 12 tecken.

Å Eurobonuspoäng får man också eftersom man får poäng när man laddar Revolut med SAS MasterCard.

Fungerar utmärkt å betala räkningar om man bara är ute i tid... Och lyckas få fatt på IBAN.
Tackar! För att få fatt på IBAN behöver man kontakta räkningsmottagaren antar jag eller kan man se det ngnstans? För det är till IBAN-numret man betalar in till, går inte att betala till postgiro/bankgiro, elller hur?

Ja du behöver BIC och IBAN.

På många fakturors står dessa uppgifter redan, men inte alltid. Men ett mail till företagets kundtjänst brukar räcka för att få fram uppgifterna som behövs.

Fungerar tom för att föra över till eget skattekonto. Så för en gångs skull fick man nytta av kvarskatten ;)

Toppen