Senaste nytt

Restaurangtips i Riga sökes

Puttfors

Ny medlem
Hej,
sist in på jobbet så givetvis har jag fått ansvar för restaurangerna när vi skall till Riga på konferens nu i slutet av april, vilket innebär att det är viktigt att göra rätt val!

Är på jakt efter 2 restauranger så HIT ME WITH YOUR BEST SHOT :)


Updaterat med info nedan efter önskemål :)

- 10 pers, äta tillsammans och sitta tillsammans alternativt två bord bredvid
- ingen direkt budgettak, men kul om den ena kan vara finare än den andra.

Tack på förhand!
 
Last edited:

Tonton

Medlem
Hej @Puttfors!

Välkommen till BC. Riga är en härlig stad med stort utbud av restauranger :)

Du får nog precisera lite mer ifall någon ska kunna komma med ett någorlunda relevant svar.

* Är företaget ett tvåmannaföretag eller tvåhundra? Kan påverka rekommendationer väsentligt.
* Måste alla äta tillsammans på samma restaurang? Kan påverka rekommendationer väsentligt.
* Vilken årstid ska du dit? Kan påverka rekommendationer väsentligt.
* Finns det någon budget att hålla sig till? Kan påverkar rekommendationer väsentligt.
 

RobHK

Medlem
Riviera seafood restaurang var det överlägset bästa stället och då provade vi ett antal topp-restauranger. Har även varit där när jobbet hyrde hela restaurangen, fortfarande väldigt bra mat, men de levererade inte riktigt på samma nivå då mat skulle serveras till så många (vi väl 60-80 pers eller nått).
 
Riga är min absoluta favoritstad när det kommer till bra mat.
Tack vare pandemin har jag inte besökt Riga på ett par år så mycket kan ha ändrats, men mina två toppval av restauranger är :


1. Easy Beer ( Video )

Ett hamburgarhak med ett lite roligt koncept där man själv kan gå och prova/välja öl/vin/whisky.


2. Sidrerija.

Jag har nog besökt samtliga vettiga huvudstäder i Europa och ätit det mesta som går att äta och denna restaurang är min absoluta favorit då dom serverar det godaste jag någonsin ätit i mitt liv. Struts tartar.

"Slow -cooked egg yolk + truffled heavy cream + wasabi cream + dried red onion"

Beklagar den dåliga kvaliten på bild/video, detta var taget med en Iphone 5 om jag minns rätt.
2.
unnamed.png
 

Jannes

Medlem
Easy Beer ska absolut testas när jag ska dit i Maj. Några andra tips på ölhak?
Jag tyckte själv att Labietis Taproom var trevligt, är ett antal år sedan jag var där men de finns kvar och de verkar ha vuxit till sig:

Fun fact, på lettiska kallar de stället "Kulturkrogs"!
 

Rickard_O

Medlem
Easy Beer ska absolut testas när jag ska dit i Maj. Några andra tips på ölhak?
Om du gillar Depeche Mode finns där en dedikerad bar, rolig take, själva stället inget speciellt i sig.
Så där härligt sunkigt som jag gillar mina barer när jag går ut på lokal!

Efter vi va där gick vi till Ms&Mr Beer, drack några riktigt bra öl! Låg i vägg i vägg med Depeche Mode baren i princip.
 
Toppen