Senaste nytt

Restaurangtips i Barcelona sökes

kungcarl

Medlem
Hej, är på väg till Barcelona med familjen och önskas lite tips kring restauranger och bodega som överlevt pandemin. Upptäckte ett antal ställe som vi besökt vid tidigare resor har gått omkull eller stängt på grund av pandemin.
Bardeni-Caldeni käkade jag på i somras. Riktigt god råbiff bland annat. Trevlig personal.

El Quim De La Boqueria (på marknaden La Boqueria). Riktigt gott och trevlig stämning!

Bar Pinotxo (också på markaden) De har en rätt med kikärtor som är väldigt god. Även en katalansk sallad med finhackade grönsaker, linser och vit fisk som är grym.
 

Jim_

Medlem
Bardeni-Caldeni käkade jag på i somras. Riktigt god råbiff bland annat. Trevlig personal.

El Quim De La Boqueria (på marknaden La Boqueria). Riktigt gott och trevlig stämning!

Bar Pinotxo (också på markaden) De har en rätt med kikärtor som är väldigt god. Även en katalansk sallad med finhackade grönsaker, linser och vit fisk som är grym.
Tack för tipset!
 

RobHK

Medlem
Bumpar också denna tråd, under Covid har säkert mycket förändrats. Har en resa bokad i Maj, så börjar bli dags att boka upp. Tips på allt ifrån stjärn nivå till enklare ställen med fantastisk lokal mat, speciellt bra seafood ställen uppskattas!
 

i013145

Medlem
Bumpar också denna tråd, under Covid har säkert mycket förändrats. Har en resa bokad i Maj, så börjar bli dags att boka upp. Tips på allt ifrån stjärn nivå till enklare ställen med fantastisk lokal mat, speciellt bra seafood ställen uppskattas!
Tjena,

Var på https://www.fondapepa.com/ i fredags. Liten tight meny med lite annorlunda rätter. Rekommenderas för lunch. Ha de så trevligt.
 
Om du önskar en klassisk Tapasrestaurang rekommenderas Canete.
Hög stämning med prisvärd mat och trevlig vinmeny.
 

Attachments

  • D99DF8B5-4196-4FB7-988A-466F86E05FAA.jpeg
    D99DF8B5-4196-4FB7-988A-466F86E05FAA.jpeg
    397,6 KB · Visningar: 59

RobHK

Medlem
Älskar du skaldjur så är Botafumuiero helt fantastiskt! Särskilt deras varna skaldjur som kommer i en magisk buljong.
Härligt det gör vi, menyn ser ju dock ENORM ut, brukar ju inte vara ett bra tecken när det finns så många rätter? Marulk hade dom det är ju en storfavorit hos mig..

Det är comittment att boka också, kräver 60 EUR deposit för 3 pax.
 

lilly k

Medlem
Härligt det gör vi, menyn ser ju dock ENORM ut, brukar ju inte vara ett bra tecken när det finns så många rätter? Marulk hade dom det är ju en storfavorit hos mig..

Det är comittment att boka också, kräver 60 EUR deposit för 3 pax.
Ska vara ärlig, har bara ätit skaldjur där men de har alltid varit magiska!
 
Toppen