Senaste nytt

Resor med öl

Mimer

Medlem
Är det bara jag som tycker att Apex stockholmsatsning är lite blek? Visst, det finns några Apex på fat men personalen har dålig koll på ölen och framför allt så känns den inte färsk. Den typen av IPA som Apex har som huvudgren måste vara vrålfärsk, speciellt på en "brewpub".

Nu har jag förvisso bara varit där en gång men baserat på detta besök håller jag med fullständigt. Oinspirerad rentav ointresserad personal som inte kan sina produkter. Svaret på min fråga varför de inte har Apex på burk också ("vi har så många på fat") förvånade också...

Helt annat med Mariatorget Mikrobryggeri då, där bryggare Simon stod i baren, åtminstone den kvällen och villigt berättade om sin öl.
 

gdaily

Medlem
Alkoholfri øl i 'vild udvikling' ?
Nogen som, i mosætning til mig, har gode erfaringer?
Här finns lite att inspireras av:
 

jerixon

Medlem
Idlewild Beer Cafe i Jönköping
received_659482492445675.jpeg
 
Last edited:

Mimer

Medlem
Det blir en tur till London i november och då börjar jag så smått fundera på ett återbesök på Bermondsey Beer Mile. Men är det någon i detta forum som vet hur pass säsongsöppet BBM är? Är det i regel öppet helger året om? Om man kör en helg sent i november.

Sedan är ju BBM lite rumphugget numera då åtminstone Brew By Numbers, Partizan och Spartan har stängt sina tap room. Men ändå...

Samma öde har tyvärr drabbat Verdant/Pressure Drop i Hackney. Börjar tydligen bli för dyrt att hyra bågar under järnvägen. Och det är klart, det är väl en effekt av allt fler craft beer bryggerier i London också.
 
Toppen