Senaste nytt

Resor med öl

Någon som har tips på bra ölställen i/runt Miami? (Vi kommer bo vid South Beach) Även i/runt Orlando av intresse. Blir en resa dit i Februari, kul för ungarna med Disney World men pappa måste få lite kul också =)

Någon som har tips på bra ölställen i/runt Miami? (Vi kommer bo vid South Beach) Även i/runt Orlando av intresse. Blir en resa dit i Februari, kul för ungarna med Disney World men pappa måste få lite kul också =)

Miami Beach, utan tvekan är Abbey Brewing på 16th Street väl värt ett besök. Bryggeripub med riktigt bra öl. Har du tur får du också se personalen skälla ut de ungdomar som av någon anledning gillar att röka maja precis utanför. Stor underhållning.

Runt hörnet på Lenox Street så finner du Yard House, sportbar med bra ölutbud.

I närheten har du även Whole Foods om du istället vill köpa med dig öl.

Återkommer om centrala Miami.

I Miami då... Jag har bara erfarenhet av området Wynwood. Cirka 24th - 29th Street där du bland annat hittar bryggerierna Wynwood Brewing, Concrete Beach Brewing, Veza Sur Brewing och J. Wakefield Brewing som samtliga har tap room. Har du bara tid för en så slår jag ett slag för J. Wakefield som generellt håller mycket hög klass på ölen. De har bland annat gjort lite samarbeten med Omnipollo.

Skall också erkänna att jag aldrig hann till Veza Sur, stannade för länge på J. Wakefield helt enkelt.

I samma område hittar du Boxelder Craft Beer som säljer öl att ta med men som också har ett tap room. Ett besök där är också något jag rekommenderar.

I Miami då... Jag har bara erfarenhet av området Wynwood. Cirka 24th - 29th Street där du bland annat hittar bryggerierna Wynwood Brewing, Concrete Beach Brewing, Veza Sur Brewing och J. Wakefield Brewing som samtliga har tap room. Har du bara tid för en så slår jag ett slag för J. Wakefield som generellt håller mycket hög klass på ölen. De har bland annat gjort lite samarbeten med Omnipollo.

Skall också erkänna att jag aldrig hann till Veza Sur, stannade för länge på J. Wakefield helt enkelt.

I samma område hittar du Boxelder Craft Beer som säljer öl att ta med men som också har ett tap room. Ett besök där är också något jag rekommenderar.
Det området är grymt, finns ett bra ställe några kvarter bort som Heter Kush. Pubmat och bra öl på tapp och flaskor väl värt ett stopp. Annars håller jag med om J Wakefield som är de som står ut mest av bryggerierna i området.

Sist jag var i Los Angeles hittade jag in på Firestone Walker i Venice / Marina Del Rey:
Firestone Walker Brewing Company - Venice

Visa bifogad bild 74128

Populärt tillhåll för hojåkare :)
Visa bifogad bild 74129

Brygger en del öl på plats:
Visa bifogad bild 74132

Serverar även en hel del mat.
Visa bifogad bild 74130

De har "släpp" lite då och då. När jag var där hade jag turen att kunna köpa med mig hem färsk Generation 1 (West Coast IPA) som tappades upp i rejäla burkar (32 oz - nästan en liter) och förslöts på plats. Var där för andra gången ett par dagar senare men då var den helt slut!

Visa bifogad bild 74131

Hittade en artikel om ölscenen i Los Angeles, inklusive några ställen som var nya även för mig. Artikeln om LA:s bästa bryggerier och tap rooms hittar du här.

Hittade en artikel om ölscenen i Los Angeles, inklusive några ställen som var nya även för mig. Artikeln om LA:s bästa bryggerier och tap rooms hittar du här.
FInns många bra bryggerier där helt klart, håller dock inte helt med om alla.

Ballast Point vid long/seal beach är ett riktigt trevligt ställe oavsett om man gillar öl elle rinte, ligger precis i inloppet till marinan och om vädret är bra är det oftast väldigt mycket folk.

Beachwood Brewery och Blendery har 2 locations i Long Beach, blendery är för suröl och brewery har mer vanlig öl. Riktigt bra ställe som jag önskar att jag hittat tidigare.

I Seoul provad jag några öl på Craft Hans som jag verkar ha varit på tidigare då nära Itaewon tunnelbanestation den jag besökte idag ligger nära Gangnam tunnelbanestation och nås enklast från utgång nummer 9, gott med en IPA och Ale efter att par dagar i Shanghai och Tokyo med mest vattnig öl där dock den Japanska framstår som riktigt bra jämfört med utbudet i Shanghai....

66577-e9233975566e52e13ebdd3cac0853061.jpg

66576-b5232e12ea5f0ec3505aa2afda349197.jpg

Attachments

• DSC00540.jpg
    DSC00540.jpg
    102,3 KB · Visningar: 504
  • DSC00541.jpg
    DSC00541.jpg
    127,6 KB · Visningar: 520
  • DSC00543.jpg
    DSC00543.jpg
    97,2 KB · Visningar: 505