Någon som har tips på bra ölställen i/runt Miami? (Vi kommer bo vid South Beach) Även i/runt Orlando av intresse. Blir en resa dit i Februari, kul för ungarna med Disney World men pappa måste få lite kul också =)
Det området är grymt, finns ett bra ställe några kvarter bort som Heter Kush. Pubmat och bra öl på tapp och flaskor väl värt ett stopp. Annars håller jag med om J Wakefield som är de som står ut mest av bryggerierna i området.I Miami då... Jag har bara erfarenhet av området Wynwood. Cirka 24th - 29th Street där du bland annat hittar bryggerierna Wynwood Brewing, Concrete Beach Brewing, Veza Sur Brewing och J. Wakefield Brewing som samtliga har tap room. Har du bara tid för en så slår jag ett slag för J. Wakefield som generellt håller mycket hög klass på ölen. De har bland annat gjort lite samarbeten med Omnipollo.
Skall också erkänna att jag aldrig hann till Veza Sur, stannade för länge på J. Wakefield helt enkelt.
I samma område hittar du Boxelder Craft Beer som säljer öl att ta med men som också har ett tap room. Ett besök där är också något jag rekommenderar.
Sist jag var i Los Angeles hittade jag in på Firestone Walker i Venice / Marina Del Rey:
Firestone Walker Brewing Company - Venice
Visa bifogad bild 74128
Populärt tillhåll för hojåkare
Visa bifogad bild 74129
Brygger en del öl på plats:
Visa bifogad bild 74132
Serverar även en hel del mat.
Visa bifogad bild 74130
De har "släpp" lite då och då. När jag var där hade jag turen att kunna köpa med mig hem färsk Generation 1 (West Coast IPA) som tappades upp i rejäla burkar (32 oz - nästan en liter) och förslöts på plats. Var där för andra gången ett par dagar senare men då var den helt slut!
Visa bifogad bild 74131
FInns många bra bryggerier där helt klart, håller dock inte helt med om alla.Hittade en artikel om ölscenen i Los Angeles, inklusive några ställen som var nya även för mig. Artikeln om LA:s bästa bryggerier och tap rooms hittar du här.