Senaste nytt

Reskamrat sökes

Låter som ett väldigt härligt schema. Väldigt kompatibel med mina egna intressen men har bockat av det mesta på just denna Manhattan-centriska lista. Tyvärr är ön ej särskilt prisvärd just nu. Däremot är jag avis på er som får fripass en vecka från familjen för dessa typ av exkursion. Själv hade jag blivit tvungen att diska extra hemma i en månad för att ens få presentera ett förslag för en sån här grabbresa.

Låter som ett väldigt härligt schema. Väldigt kompatibel med mina egna intressen men har bockat av det mesta på just denna Manhattan-centriska lista. Tyvärr är ön ej särskilt prisvärd just nu. Däremot är jag avis på er som får fripass en vecka från familjen för dessa typ av exkursion. Själv hade jag blivit tvungen att diska extra hemma i en månad för att ens få presentera ett förslag för en sån här grabbresa.

Verkligen. NYC extremt dyrt just nu.
Vi umgås kanske 48 veckor per vecka år i familjen så några egna helger är inget problem :)

Tack för svar!

Oj - detta har jag missat. När, var, hur?

Nästa träff är i maj, lär komma tråd snart.
Du är välkommen att anmäla dig :)

Mvh
/NotRyan

Hej vänner!
Inser att jag måste dra in 8.500 baspoäng före 31/5. Har kikat på att göra ngt nästa helg. Utgår från GOT och vill gärna passera Arn. Kan erbjuda Pontus ”on me”.

Tänker typ fred/lörd till söndag med 3 byten, men kul att ha en heldag på plats. Berlin är ett nice alternativ med lite gott käk och promenixa runt, men kan tänka mig ngt annat place typ Norge eller Amsterdam eller Italien eller Baltikum. Alltså öppen för destination.

För mig är resandet viktigt och vill gärna ha gott om tid till resan, så det får gärna ta en dag dit och en dag hem och en heldag på plats på destinationen. Hotell fixar vi ngt lämpligt, men inget vandrarhem typ. ;)

Ngn som är på?! :)

Last edited:
Jag tänkte köpa SAS nuvarande kampanj i Plus till USA i början av december. Vill du hänga med?

Preliminärt ser resplanen (ej köpt än) ut så här:

Torsdag 5 dec: Sista kvällsflyget från GOT till ARN. Billigt boende på ARN
Fredag 6 dec: ARN-CPH-LAX eller SFO
Lördag 7 dec: Delta till Oregon (kanske Alaska/Hawaii beroende på tidtabell) och tillbaka med vändande flyg typ
Söndag 8 dec: LAX-CPH-GOT

GOT kan bytas ut till nästan vilken annan SAS-destination i Sverige/Norge, eller skippas och utgå från ARN.

SAS-flygen är i SAS Plus och ger dig 13700 nivåpoäng + lika mycket i bonuspoäng + din statuspoäng (25-75%).
Delta-flygen blir ekonomi troligen och oklart hur mycket intjäning eftersom SAS inte publicerat tabellerna än, men troligen kring 25% av sträckan + din statuspoäng (25-75%).

Kostnad runt 6700kr för SAS-flygen + inrikes Delta runt 1700-2000kr + delat boende.

Resan går också att göra med en dag senare ut och endast 1 natt i USA.

Vill du hellre spendera tid på plats än Delta-flyg så löser vi det antingen tillsammans eller separat.

Jag tänkte köpa rätt snart.

Last edited:
Kul att någon äntligen raggar lite här, har funderat på att göra detsamma den dag det blir svårt att få med sig någon.

Tyvärr är vi inte speciellt kompatibla

Morgonjogg Central Park Sovmorgon till 13.00
MoMa innan lunch WW2 Museum i Östeuropa
Baseball med Ny Mets och några pilsner på arenan Stabil bakislunch
Helikoptertur på eftermiddagen Dricka öl på en spårvagn och kolla in omgivningarna alternativt en tunnelbana ut i förorten
Kaffe och people-watching Fortsätta dricka öl på en inrökt bar alternativt skön uteservering och skryta med sina 6 ord man kan på Tjeckiska när man dricker Becherovka med lokala parkbänksfyllon som man drar in ett par rundor till för det är lite kul.
Middag på nån trevlig restaurang. Billig lokal mat
Avslut på lugnare uteservering med live-musik och mellanbra anekdoter. Avsluta natten på en stökig bar eller kanske nattklubb vid 07.00 på morgonen

On repeat...

Men jag önskar dig all lycka och att du får napp utan att frugan blir svartsjuk! :)
Hehe vi hade gått bra ihop!

Toppen