Senaste nytt

Reservation vid tankning med kort

Måste kolla vad OK-reserverar. Har sett det men glömt. Minns att jag skrattade lite då jag tankade fem liter till gräsklipparen. Reservationen var väl tilltagen kan man säga... :p

Hälsn
/Hemma från jobbet men uttråkad med tvättstugan...

Gjorde också denna observationen igår efter att sambon tankat på Circle K, 1 krona reserverat istället för de 1200 man är van vid från Preem.

Ska oxå tilläggas att hon ringde och frågade om det var okej att tanka på Cirkle K eller om hon var tvungen att åka till Preem.

Ska oxå tilläggas att hon ringde och frågade om det var okej att tanka på Cirkle K eller om hon var tvungen att åka till Preem.
thumbs_up_sign_256_1.gif

Nån som har koll på den där Ingo appen, ska ju kunna gå att lägga in kort och tanka den vägen. Bu eller bä?

Man kan lägga in kort och på så sätt "fångas" tankningarna upp och man får en del statistik i appen. Man betalar dock som vanligt vid pumpen och inte via appen.

Jag skaffade den när man fick fem gratisliter men egentligen tillför den inte mycket. Man får fria "spel" när man tankar som man kan spela för att tävla om fri bensin. Antagligen är jag för korkad för jag har inte fattat hur detta spelande går till. :oops: Någon får gärna förklara...

Har man senaste versionen på mjukvara/kort i sina terminaler etc. så borde de flesta reservationer idag gå bort väldigt snabbt o ersättas med det korrekta beloppet men tyvärr är så inte alltid fallet. Även en del strul hos vissa banker och att transaktionerna fastnar i några dagar. Var egentligen först förra året det började fungera hyffsat bra med partial approval och att pengarna snabbt skulle komma tillbaka till kunden. Ytterst få som har kvar 1 krona då bolaget själv får stå med risken om det görs tankningar där det inte finns täckning etc.

Toppen