Senaste nytt

Resereportage av Ethiopian Airlines Business class: Stockholm-Addis Ababa-Abjuja

Igorius

Medlem
Hur fungerar krediteringen av miles från ET-flygningar för er andra?

Jag fick retroregga mina två ET-flighter från den 2 januari (SEZ-ADD-ARN), och har inte hört något (fyra veckor senare). Poängen från utresan den 26 december dök dock upp redan efter en vecka.

Vad gäller businessprodukten som sådan så kommer jag som jag nämnt i någon annan tråd att undvika att flyga ET från ARN så länge de envisas med 737:an och stoppet i CAI. Trots C-klass lyckades jag i stort sett inte sova någonting alls.
 

Svante

Medlem
Fungerade bra för mig. Båda sträckorna på kontot efter ca 5 dagar efter varje resa. Reser igen om 4 veckor. Man får hoppas att ngt händer så att de sätetr in en annan kärra...kan hända:)
 

Igorius

Medlem

pep

Medlem
Det var på tiden. Nästan lite orolig att perioden skulle hinna löpa ut innan de poängen trillade in ;)

Jeg har altid fået mine ET miles. Til Sheba miles går det let og uden fejl. Men til M&M gik der lang tid og der var et par glemte "ben" ud af ca. 10. Efter "retroactive claim" via M&M blev de resterende lagt ind. Dog var jeg ikke helt tilfreds, idet ET havde ændret routing og lagt en ekstra flyvning ind i forhold til mit itinerary. Den ville de ikke give points for - det på trods af, at jeg endda havde seperat boarding kort med særskilt fligt-number for den nye, tillagte strækning.
 

Igorius

Medlem
Det var på tiden. Nästan lite orolig att perioden skulle hinna löpa ut innan de poängen trillade in ;)

Goda nyheter: i fredags trillade så även poängen för ADD-ARN (som flögs 2 januari) äntligen in, efter att jag skickat retroreg-begäran till EB fyra gånger. Glädjande är att även sambon nu fått poäng för samtliga segment - hennes biljett var gratis (bortsett från skatter och avgifter - vi använde oss av "buy one get one free"-dealen som fanns i höstas), men bokningsklasserna var ändå desamma för oss båda.
 
Toppen