Dr. Miles
Expert
Nej, inte med mat som innehåller koriander...Najk, Champagne smakar gott med allt...![]()
Nej, inte med mat som innehåller koriander...Najk, Champagne smakar gott med allt...![]()
Nej, inte med mat som innehåller koriander...
Grym rapport, väldigt informationsrik och trevligt med mycket bilder.
Jag instämmer ju med Churchill till 100% att "Champagne ska vara kall, torr och gratis" och brukar inte vara blyg att utnyttja det på flyg men hur smakade det ihop med English breakfast?![]()
Supertrevlig rapport! Snacka om att ta tjuren i hornen och börja flyga First på direkten. Blir det några fler USDM resor framöver?![]()
Tyckte det smakade som champagne brukar smakaVar väl kanske ingen smakhöjare till maten, men det fungerade bra.
2 goda saker kombinerat kan aldrig bli fel enligt mig. Var lite fusk inblandat i och med att jag drack juice också.
Betydligt konstigare kombinationer än så har man ju testat under tiden man var student.
Petnoga gällande viner:
Grand Cru' betyder ingenting utan är producentens benämning på att det är deras största/bästa vin. Mao. det finns många viner som har "Grand Cru" på etiketten men är inte "Grand" på något sätt
Står det "Grand Cru Classe" däremot som på 05 Cantenac Brown du fick på CX då betyder något.
Endast Bordeaux viner som är klassificerade (läs testade och godkända att dom håller tillräckligt god standard) får skriva "Classe" efter Grand Cru. 2005 är ett suveränt år så vinet du fick är mycket trevligt.