Framme i Taipei och sitter i loungen med en öl nu, "bara" 2.5h till boarding nu och tröttheten börjar redan infinna sig...
Lite förvirring vid boarding då de höll på skylten för grupp 2, tydligen skulle vi, grupp 1, smita vid sidan istället.

Champagne och nötter, varför fick vi inte nötter från Munchen?

Förrätten, inte speciellt alls. Förstår inte vad grejen med smörgåsskinksinlindad melon men det kanske bara är jag. Fick godare (visserligen helt annan typ av servering) på Swiss Fra -> ZRH.

Vitlöksbröd, denna gång utan vitlöksbitar.

Ankan med annanassåsen, inget speciellt det heller. Blev tyskt vitt vin igen, dock tyckte jag samma vin smakade godare och lite sötare när jag flyg åt andra hållet.

Dessert, god red velvet kaka i alla fall, var nog höjdpunkten på måltiden.
Märkte att det finns två varianter av underhållssystem på 777-300 också.

Detta är den nya där det t.o.m. med finns meny i systemet (EVA har dom inte på papper längre). När jag flög från munchen var kontrollen en annan, kompositingång m.m. och då fanns det inte någon meny att tillgå.

Enda spåret av Hello Kitty på insidan
Inte mycket annat att skriva om flygningen, bästa servicen men sämst mat hitills. Flygvärdinnan avrådde mig från att testa deras "passion island" drink då hon inte tyckte den var speciellt god. Skulle säga att vi var nog omkring 6st i den främe business-kabinen. De släckte inte ned och tände stjärnorna i taget förens vi skulle landa, inte för att det gjorde mig något. Säkerhetskontrollen och hitta till transfer gick smidigare denna gång bl.a. p.g.a. mycket tydligare skyltning kanske för att få kom till en annan gate denna gång?