Senaste nytt

Reserapport Lufthansa First Class

Om man är nykterist, är F ovärt? Halva grejen verkar vara att pimpla dyr champis mm.
Absolut inte!... Om du vill sova gott.
Dessutom är det en upplevelse i sig att få bli ompysslad i FCT/FCL och sedan åka limo till planet. Med hiss nästan bokstavligen till dörren.
Luftupplevelsen i sig är antingen bra eller toppenbra. Sällan eller aldrig dålig.
Jag dricker inte mycket alkohol men njuter ändå.

Härlig rapport! Hoppas att vi får se fler framöver med bra bilder.
Det känns lite märkligt att LH ville ha 22'000kr extra för att boka om dig.
Du har ju ändå betalat för din biljett och bör få möjlighet att ända tid på första flighten.
Där kommer den mjuka delen in igen med hur viktigt det är med kundservice...

Själv har jag ingen uppfattning kring vodka alls. Det är väl sprit helt utan kryddor och smak? Dock känns väl glasflaska finare än plast tycker jag. Kan någon nämna några "finmärken" inom vodka och varför man ska välja dem?

Den bästa vodkan som jag har druckit är Imperia.
Första gången som jag provade den fick jag det beskrivet så här och hur jag anser skillnaderna är:

Explorer: Billig vodka som destilleras 3 gånger och man känner det på smaken.
Absolut: Destilleras 5 gånger men har fortfarande den typiska spritsmaken.
Imperia: Destilleras 15 gånger och utöver att man känner på doften att det luktar vodka så glider den ner utan några distinkta smaker såsom Absolut har som exempel. Den är len och man känner inte av den där spritsmaken.

Någon nämnde en polsk vodka med gräs... Är det Bison grass vodka som du menar så anser jag att den är heeeeelt fantastisk!
Ta ett glas, fyll på med is, häll upp 4-6cl (beroende på vad man är sugen på) och toppa upp glaset med äppeljuice.
Nu har ni en drink som smakar äppelpaj. :D

Du har ju ändå betalat för din biljett och bör få möjlighet att ända tid på första flighten.
Som @CJR nämner, det är inte konstigt att Lufthansa ville ha mellanskillnaden när man bokar om biljetten innan avresan. Då blir det re-pricing, inte bara ombokning.

Billiga biljetter inkl. First class biljett har ofta förköpskrav.
T ex Billigaste Lufthansa First class biljett från Sverige till Washington kostar ca 37.300 SEK inkl. skatter (28 dagars förköpskrav) men om du vill flyga ut imorgon kostar det ca 69.600 SEK inkl. skatter.

Betalade för bokningsklass A ca en månad innan resa, 35 kakor. Veckorna före avfärd fanns ej A-klass. F-klass kostade då ca 54 kakor för att nå peak ca en vecka innan avfärd då priset var 72 kakor.

Fick du eskort förbi immigration?

Nej, ingen eskort tyvärr. Minns att man fick sätta sig på en buss för att komma till immigration. Känns väl sådär, men jag var trött och brydde mig inte så värst. Det var inte så fasligt mycket köande heller och jag minns immigration som smidig.

Den bästa vodkan som jag har druckit är Imperia.
Första gången som jag provade den fick jag det beskrivet så här och hur jag anser skillnaderna är:

Explorer: Billig vodka som destilleras 3 gånger och man känner det på smaken.
Absolut: Destilleras 5 gånger men har fortfarande den typiska spritsmaken.
Imperia: Destilleras 15 gånger och utöver att man känner på doften att det luktar vodka så glider den ner utan några distinkta smaker såsom Absolut har som exempel. Den är len och man känner inte av den där spritsmaken.

Någon nämnde en polsk vodka med gräs... Är det Bison grass vodka som du menar så anser jag att den är heeeeelt fantastisk!
Ta ett glas, fyll på med is, häll upp 4-6cl (beroende på vad man är sugen på) och toppa upp glaset med äppeljuice.
Nu har ni en drink som smakar äppelpaj. :D

Tack, och det blev rätt bra bilder med ny mobil. Stort lyft över fyra år gammal iphone.

Som @CJR nämner, det är inte konstigt att Lufthansa ville ha mellanskillnaden när man bokar om biljetten innan avresan. Då blir det re-pricing, inte bara ombokning.

Billiga biljetter inkl. First class biljett har ofta förköpskrav.
T ex Billigaste Lufthansa First class biljett från Sverige till Washington kostar ca 37.300 SEK inkl. skatter (28 dagars förköpskrav) men om du vill flyga ut imorgon kostar det ca 69.600 SEK inkl. skatter.

Stämmer nog med re-pricing. När jag skulle hem från DFW var jag tidigt på plats och utan att fråga blev jag erbjuden en tidigare flight till IAH av United. Borde kanske kört samma strategi på ARN och dykt upp i tid till flyget 06.35 och hoppats på lediga platser? Det hade gett ett par timmar i FRA.

Toppen