Senaste nytt

[Reserapport] Att förlänga ett Aegean Gold

Talade med en resebyrå igår som påstod att man inte kan använda poäng från ett SA bolag (t.ex. aegean) för uppgraderingar/bonusresor till pe/c med thai, stämmer det?

Jo, det går fint. Kolla på Aegeans sidor för att se hur mycket det kostar i poäng, samt vilka klasser som går att uppgradera. För Eurobonus är det endast de dyraste (bokningsklass Y, B) ekonomibiljetterna som går att uppgradera, och enbart till Business EJ PE. Troligen detsamma för Aegean men Det får du kolla i deras tabeller.

Lite småkaos på Arlanda idag med tanke på att sportlovet börjar. Gick dock smidigt att checka in Aegean flighten som gold/business resenär, ingen kö alls och säkerhetskontrollen var också helt tom med 2 öppna för fast track.

Loungen på Arlanda var rejält fylld med familjer som skulle på sportlov. Alla glas slut, ingen juice, frukosten var halvt bortplockad och en skål med kattmat/tonfiskröra stod framme. Det var inte bara jag som inte uppskattade den anrättningen.

Aegean var ca 30 minuter sena till Stockholm och vi blev 50 minuter sena. Kunde dock flyga in tiden.

Maten ombord idag var ingen hit vad det gäller varmrätt. Förrätt och efterrätt helt ok dock.
20170225_132902.jpg 20170225_133848.jpg 20170225_135442.jpg

Ska precis lämna Lufthansa Senator loungen och bege mig till London flyget. Varit själv här senaste timmen.
20170225_171052.jpg 20170225_171554.jpg

London flyget går från A gater, Lufthansas lounge ligger vid B gater. Det är en liten utflykt att ta sig där emellan. Rätt stora ombyggnationer på flygplatsen i Aten och inte en enda skylt som ger info om vart A gater finns. Bara gå tillbaka exakt samma väg man kom och vid rulltrappan där man kom upp tidigare fortsätter man rakt fram.
Här möts man av mötande säkerhetskontroll som man får gå igenom åt fel håll håll. Väldigt konstigt att det inte finns en väg runt detta.

Är vid gaten nu och väntar på Boarding. Står att Boarding börjar men de verkar tagit efter Arlanda på den punkten. Noll aktivitet för ombordstigning...

B-gaterna är Schengenområdet och A-gaterna är icke-schengen, och det är separat security till respektive del sedan 2 månader tillbaka, tyvärr.

B-gaterna är Schengenområdet och A-gaterna är icke-schengen, och det är separat security till respektive del sedan 2 månader tillbaka, tyvärr.
När man kommer i transfer från Sverige är det ingen security för att komma till B gaterna.

Vi har precis landat, 2 sekunder efter vi svängt av landningsbanan är första person uppe i gången och går genom halva planet...

Måste slagit något Heathrow rekord från Touchdown till hotellet (Holiday Inn Ariel). Tog bara 30 minuter, hade dock tur med bussen som precis skulle åka när jag kom till stationen och passkontrollen var avklarad på 10 sekunder.

Gratis öl och snacks i baren på hotellet får avsluta dessa 5 resor mot att förlänga Aegean gold.
I morgonen väntar flyg via Stavanger igen, ska bli kul att bevittna tax free bonanzan.

Dags att förnya Aegean Gold för min del, det absolut lättaste kortet att ha kvar status på. 4 Aegean eller Olympic flighter och 12k miles krävs för att behålla statusen ytterligare ett år.
Tanken är att detta blir en semi-liverapport.

Har bokat billigaste biljetter från Stockholm till London via Aten för ca 500 kronor för att få de första 2 fighterna som behövs. Som Aegean Gold har man dessutom 4 uppgradering vouchers till Business varje år att nyttja (dessa gäller dock inte längre för de billigaste boknimgsklasserna).
@palmen hur bokar du dessa biljetter, jag letar själv efter dessa Londonbiljetter

Toppen