Senaste nytt

Resemål som du tror att ingen annan har bevistat (Lek)

OK, sag att en del av mina städer redan var tagna (Nuuk, Chernobyl). Sa jag far väl drämma till med:

Arktis (eller diat)
Longyearbyen , Svalbard (ligger nog precis pa gransen för 7000 invanare, men om man räknar med de ryska kolgruvearbetarna i Svenskberget sa kommer man över)
Ilulissat, (Jokobshavn)Grönland
Akureyri, Island

östeuropa:
Poltava, Ukraina
Viborg, Ryssland

Afrika
Essauira, Marocko
Dahkla, Västsahara
Noubhadibou, Mauretanien
Moukschot, Mauretanien
S:t Lois, Senegal
Dakar, Senegal

Longyearbyen är du nog inte ensam om ändå. BC.se lär har högst Svalbardresenärer per capita.

Vi kör ett par till.

Barcelona
Purto La Cruz båda i Venezuela. Trevliga ställen som jag gärna åker tillbaka till bara man slapp flyga inrikes där.

Jag känner att min lista bleknar i jämförelse med många av er andras:) I Väst-europa har jag nog varit på de allra flesta större orter, och även rätt många orter i öst.

Schweiz, Österrike och Italien är närmast finkammat (Jag saknar bara Lampedusa & Linosa i Italien, tror jag).

Nordamerika, Asien, Oceanien, Sydamerika och Afrika har jag bara besökt som turist (1-2v) , vilket tyvärr medför enkom besök till metropolerna.

Som fd. Skidåkare har jag nog också besökt de flesta nordiska städer och byar norr om Stockholm...

När jag besöker Linosa, Italien kanske jag äntligen får vara ensam om en destination ?;)

Juba, Sydsudan (fast då var Sudan fortfarande ett land) har idag en uppskattat befolkning på 370000 invånare eller något sådant. Var ca 83000 invånare eller så, när jag var där för 27 år sedan.

/LinuxSam

Toppen