Senaste nytt

Resa med Singapore airlines, välja Krisflyer eller Eurobonus?

Von Wiffen

Medlem
Jag skulle valt Eurobonus, i kombination med Amex Elite.
SAS och Singapores intjäningstabeller verkar ganska harmoniserade.
Billigaste K, V ger 10% till båda
Q, N ger 50%
W ger 100%. Kostar 1490 kr mer t/r än billigaste, kan det ju vara värt för de extra poängen. Är semiflexibel oxå.
Business D ger 200% till Eurobonus, men bara 125% till Krisflyer.
5 resor i W och en i business ger ca 84000 poäng, nästan EBD. Med ett Amex Elite väl över EBD.

Tack för sammanställningen
Lutar helt klart åt EB och ett Amex Elite då.

Tackar även alla för info.
Blir till att beställa ett Elite kort
 

henrik l

Medlem
Beror lite på vad du är ute efter. Är det att få flyga suites, då är Kris Flyer det enda alternative. Gästspelar själv lite grann där. Kommer att kreditera ett par Hong Kong flighter med SAS dit, sedan lite Kaligo, och till sist en drös Starwoodpoäng, så är man i mål:D
 

Von Wiffen

Medlem
Hmm, har faktiskt inte tänkt så mycket på vad jag vill göra. Men kunna gå in i lite lounger och kanske åka på poäng i finare klass vore ju kul.

Hur mycket poäng krävs för att flyga i suites?
Vore kul att testa nån gång.
 

ACervin

Medlem
Jag är medlem i Krisflyer, missade guld förra året med futtiga 800 poäng. Som nämnts i tråden är intjäningen till Eurobonus bättre om du flyger business. Krisflyer har också nyligen tagit bort poängrabatten på 15% när man bokar bonusresor online, men samtidigt tog man också bort bränsletillägget och bokningsavgifterna är rimliga, hundralappar inte tusenlappar som med Eurobonus. Att hitta bonusresor är också ganska enkelt och det finns en del sweetspots i tabellen där antalet poäng som behövs för att flyga i sus och dus är mycket rimliga. Men om du inte bor i Singapore eller i ett land där du kan dra in Krisflyer poäng via kreditkort (AmEx i Australien för min del) så skulle jag nog satsa på Eurobonus i alla fall.
 

palmen

Moderator
SAS longhaul ger som minst(!) 100% miles till KrisFlyer, kan vara värt och betänka. Krävs 50.000 miles till Gold Elite. Krävs 65.000 miles för att flyga Suites Singapore-Tokyo T/R.

Överväger även jag att övergå till KrisFlyer då jag flyttar till Singapore nästa år. En T/R till Hong Kong från Arlanda med SAS ger i runda slängar 10.000 miles till KrisFlyer, vilket jag anser bra för ett biljettpris runt 2500kr.

Jag hade dock haft kvar Eurobonus om jag haft kreditkort kopplat.
Som redan nämnts så gäller det inte för alla bokningsklasser, bland annat de som man får på sas reor för det mesta. Det är något man måste ta med i beräkningen men i övrigt är ju sas go intjäning riktigt bra till KrisFlyer
 

henrik l

Medlem
Hmm, har faktiskt inte tänkt så mycket på vad jag vill göra. Men kunna gå in i lite lounger och kanske åka på poäng i finare klass vore ju kul.

Hur mycket poäng krävs för att flyga i suites?
Vore kul att testa nån gång.

Enligt den nya, försämrade uttagstabellen krävs det 115k poäng enkel Europa-Singapore/Indonesien/Filippinerna. Ska man flyga med dem så ska man se till att komma in The Private Room. Har en flight i suites med A380 SIN-BOM för Lifemiles poäng, Tack vare Björnströms tips om att dom skulle börja köra 380 till Indien. Och det gav blodad tand:D
 

filip23

Medlem
Väcker lite liv i den här tråden. Finns det någon som har bra koll vad man som bosatt i Sverige kan göra (diverse kreditkort etc) kan göra för att nå upp i en mängd krisflyer miles som skulle räcka för två till en SQ award i C/F? Alla tips är välkomna förutom "flyg massa med SQ" vilket säger sig självt..

Man går ju i drömmarna att få flyga deras suite någonstans i världen men 95 lax är lite över Vad regering låter mig spendera på en flygresa
 

Jonas C

Medlem
Väcker lite liv i den här tråden. Finns det någon som har bra koll vad man som bosatt i Sverige kan göra (diverse kreditkort etc) kan göra för att nå upp i en mängd krisflyer miles som skulle räcka för två till en SQ award i C/F? Alla tips är välkomna förutom "flyg massa med SQ" vilket säger sig självt..

Man går ju i drömmarna att få flyga deras suite någonstans i världen men 95 lax är lite över Vad regering låter mig spendera på en flygresa
Miles&More MasterCard är nog det enda svenska kreditkort som ger miles som kan användas på SQ C/F.
 

JacobGBG

Medlem
Väcker lite liv i den här tråden. Finns det någon som har bra koll vad man som bosatt i Sverige kan göra (diverse kreditkort etc) kan göra för att nå upp i en mängd krisflyer miles som skulle räcka för två till en SQ award i C/F? Alla tips är välkomna förutom "flyg massa med SQ" vilket säger sig självt..

Det är tämligen kärvt, SQ har förvisso några co-brandade CC med AMEX men kraven för att kunna signa upp på dessa är några av de tuffare som finns (du måste i princip antingen vara permanent resident eller ex-pat med lokalt anställningsbevis).

Det finns många hotellprogram/hyrbilsprogram som låter dig kreditera krisflyer men utväxlingen jämfört med dessa bolags egna är ofta väldigt dåligt.
 
Toppen