Doctor-X
Medlem
Bonusprogram: Hilton Honors
Hotell: Waldorf Astoria Maldives Ithaafushi
Antal nätter: 5
Antal poäng: 600.000
Antal resenärer: 2 +1 barn
När (avresans tidpunkt): November 2024
Bokad: Maj 2024
Satt och strökollade på Hilton award-översikten för Maldiverna och Bora-Bora och helt plötsligt dök det upp 5 nätter för 150.000p/natten i november för WA King Reef Villa with Pool. Då det är fri avbokning slog jag till direkt, så får jag fundera lite senare (6 mån bebis och WA kanske inte världens bästa idé).
Cash rate för samma datum var $25.000.
Sökte runt lite men hittade ingen befintlig tråd att fortsätta i så fick bli en ny, om någon moderator vet med sig att det finns en befintlig tråd får ni gärna flytta inlägget
Jag har som enligt ovan lyckats boka 5 nätter på WA, Maldiverna, dock så har både jag och Mrs Doctor-X funderat en hel del på hur det är att resa till denna typ av destination med ett 5 månaders gammalt barn (det är vårat första barn - så allt är nytt för oss). Vi har ännu inte flugit något med honom, så svårt att veta hur han skulle reagera - men annars hänger han med på det mesta och är förhållandevis lugn. Funderar på att kanske bara ta en kort testflygning inrikes för att kolla hur det går. På något sätt känns det som att en villa på WA kanske skulle vara det mest ultimata resmålet eftersom man ändå bara vill hänga i sin villa och njuta samt han ännu inte kan gå utan mest ligger/sitter/sover.
Jag tänkte därför höra om det finns några medlemmar här på BC som har tidigare erfarenheter om just resor till denna typ av destinationer eller bara generellt resor med barn som är <6 mån. Vad var eran uppfattning, Input? Tips/tricks?