Senaste nytt

Resa ensam på affärsresa - var äter du middag?

Roomservice/självservice tar oftast med mat från restaurangen upp på rummet. Någon enstaka gång köper jag mat på lokalt kafe eller asiatiskt "snabbmatsställe". Detta är ju faktiskt något hotellen skulle kunna snappa upp "business dinner" ensamresande affärsresenärer får äta ihop. Antar då att det skulle vara sociala personer som nappade. Det finns ju redan medlemskvällar på lite samma koncept känns det som.

Försöker ofta tänka att när ja går ut o äter ska ja i största mån undvika sånt ja kan laga hemma själv.
Fisk är sånt ja gärna provar, eller taco Bell..

Jag har ännu inte lyckats få till någon av dessa social dining apps att matcha resplanerna men försöker varje gång

Ensammiddag på bättre restaurang med bok som sällskap är ju höjden av härlig egentid!
Håller helt med! Aldrig någonsin snabbmat när jag reser (inte heller hemma, livet är för kort för att slösas bort på dålig mat). Vid resa blir det lokal mat, allt från vagnen på gatan till stjärnkrog. Två viktiga undantag, i Indien blev det hotellmat i princip hela tiden, samt vid sjukdom blir det roomservice.

Väldigt OT, men ditt användarnamn, är det ett LTH-namn?

Åker mest på kurser i tjänsten, vilka brukar vara en vecka, så ofta sammanstrålar man med övriga kursdeltagare om man inte har någon bekant på kursorten som vill fly hemmet en kväll =} Annars blir det lätt en plocksallad eller påse med onyttigt innehåll som middag.

Tråkigt att äta själv därför blir det oftast snabbmat på vägen tillbaka till hotellet. Även om det ibland kan bli någon kvarterskrog och en bra bok.

Precis som hemma försöker jag äta bra även när jag reser. Undviker snabbmat till varje pris och vill ha vällagad mat på sjyssta råvaror så det är inte ovanligt att det blir finrestaurang, antingen på stan eller på hotellet. Har inga problem med att sitta själv och avnjuta en god middag - en bok eller paddan är bra sysselsättning. Om jag inte har någon bok så kan jag passa på att plöja magasin som jag annars inte har tid att läsa.

Toppen