Senaste nytt

Resa ensam på affärsresa - var äter du middag?

Försöker trots allt gå ut och äta även utan sällskap. Kanske inte på lyxkrog, men pubmat eller kvarterskrog. Sällskapet får bli en tidning eller som jag upptäckt med min ganska stora telefon Note 3 att det går bra att läsa på den.

Man fixar elegant damsällskap via Tinder eller liknande så klart (om man inte har familj så klart) :)
I vissa länder funkar ju betalvarianten om man är för lat... :p

Skämt åsido. Brukar undvika McD i största mån både på hemmaplan och borta. Tycker om att äta den lokala maten, så jag brukar oftast söka mig till enklare streetfood, vilket funkar mycket bra i Asien.

Enklare lokala restauranger - alltid. Gemensamt ligger de aldrig på huvudgatorna, och om man kan språket bör man fördel fråga människor i ålder +65 år (om man får generalisera).

Sedan beställer man in det mest lokala som finns på menyn. Dels brukar det tillagas bäst, men det lockar även till sig intresse från de lokala människor som äter bredvid. Då kan man t.o.m få sällskap...

En bierstube i tysktalande länder, trattoria i Italien, pub i England....och vad motsvarigheten nu må vara på övriga språk.

Enda gången jag inte äter inhemskt är på vissa ställen i Östeuropa... Efter fem restaurangbesök i Budapest (ena med michelin-stjärna) var maten bäst på Burger King :S

i 9 fall av 10 kör jag hotellrestaurangen eller närmaste pub .. finns det bra take-away ställen (sushi, thai eller liknande) så kan det hända att jag tar med sånt till hotellet. Sällan jag går mer än ett kvarter iväg från hotellet och äter om jag inte har sällskap eller det är ngn speciell restaurang som jag vill prova.

Beror lite på hur mycket tid och ork jag har. Långa dagar + jetlag ger snabbmat eller hotellrestaurang, annars är det skoj att prova något man letat upp på Tripadvisor eller fått tips om på annat sätt. Som Palazzi skriver är lokalfärg ofta kul och gott.

Går alltid ut och äter "lokalt". Klass avgörs lite hur jag känner mig. Det kan bli allt från vagn på gatan till fler än en stjärna i Guiden (om jag lyckas få bord med kort varsel.)
Gillar att testa nya saker och har sedan länge passerat "point of no return" så jag är öppen för alla former av mat - från råa koögon till handmasserade diafragmamuskler (Arracherra).

Toppen