Ni som fått dessa samtal har ni bokat med Lufthansa eller Swiss, min bokning är också i Maj 2019 men gjord på swiss.com så min FRA-RIO har ett Swiss flight number, jag har inte hört något från Swiss ännu, men å andra sidan långt kvar så det ordnar sig nog, tar gärna Swiss till Sao Paulo på utvägen istället.
ok, får ringa och kolla helt enkelt
gällande pick up i Swe fick jag detta svar:
Dear Mr.Squeezen
Thank you for your email.
According to the terms and conditions you have to be situated within 60km from the airport and the service is only valid within Denmark
Please see link below with the terms and conditions for the limousine service.
https://www.lufthansa.com/online/portal/lh/se/local?nodeid=858345872&l=en&cid=1000354
Kind regards,
Cape Town 8001
South Africa
Email: limousineservice@dlh.de
lh-intouch.com
Härligt svar med tanke på att det inte borde ens gå. Kanske Lufthansa i Kapstaden har haft samma geografilärare som f.d. US Airways agenterna?![]()
Oerhört intressant none the less. Var det de som räknat fram 86km eller du? Tydliggjorde du att helsingborg ligger i swe?
De kanske inte hade koll annars (eftersom kundservicen som svarade på mitt mail var i Sydafrika har de nog inte koll på Helsingborg och att det är i swe)?
De svarade kanske generiskt på frågan om 86km annars.
Jag påpekade det var inom 60km men på svenska sidan när jag frågade och fick svaret som jag postade tidigare.
tack för infon, vi drar imorgon så hinner inte styra upp något. blir så långt från lyx man kan komma... dvs öresundstågKan bekräfta att det fungerar att bli hämtad i Sverige vid avresa från CPH. Fick bekräftelsen idag att allt är bokat och klart.
Kom ett separat mail från SES som löd:
SES is pleased to confirm your premium secure ground transport service with booking ID XXXXXX in reference to your upcomming flight with SWISS FIRST JOURNEY. Please find the details in the attached PDF.
With compliments
Kostnaden blev totalt 1661 Skr + 750 Skr i broavgift, så totalt 2411 Skr ToR.
Kan bekräfta att det fungerar att bli hämtad i Sverige vid avresa från CPH. Fick bekräftelsen idag att allt är bokat och klart.
Kom ett separat mail från SES som löd:
SES is pleased to confirm your premium secure ground transport service with booking ID XXXXXX in reference to your upcomming flight with SWISS FIRST JOURNEY. Please find the details in the attached PDF.
With compliments
Kostnaden blev totalt 1661 Skr + 750 Skr i broavgift, så totalt 2411 Skr ToR.
Det hade jag inte gjort, lägg de 2411 kronorna på Mikkellerbaren på CPH istället.Först och främst, är det värt att boka limousinen för 2.411kr ToR?