Senaste nytt

Reklam för Amex Centurion

Jonas C

Medlem
Fast så kan man inte räkna.

En mer rimlig resa och direkt jämförbar med Arlanda Express är Flygbussen från Cityterminalen, som kostar 99 kronor per sträcka, dvs knappt 200 kronor per tur och retur.

Annars kan du lika gärna räkna med att ha ”sparat” in kostnaden för taxi eller limousine ut till Arlanda...
Tidsmässigt tar det samma tid att åka flygbuss från Skanstull via T-Centralen som att ta pendeltåget från Södra Station via Märsta, så enda mervärdet med Arlanda Express är tidsbesparingen på 25 minuter. I vissa fall värderar jag 25 min till 300kr, men annars inte.
 

M.K

Medlem
Tidsmässigt tar det samma tid att åka flygbuss från Skanstull via T-Centralen som att ta pendeltåget från Södra Station via Märsta, så enda mervärdet med Arlanda Express är tidsbesparingen på 25 minuter. I vissa fall värderar jag 25 min till 300kr, men annars inte.

Allt handlar om prioriteringar. Jag föredrar själv en civiliserad närmiljö men såklart individuellt värde.
 
Last edited:

evr

Medlem
Dom verkar onekligen sugna på att utvidga sin kundbas ‍♂️ Undrar vart detta ska sluta..
 

Attachments

  • 8F541F42-8E87-4986-941D-EDBC3E58C256.jpeg
    8F541F42-8E87-4986-941D-EDBC3E58C256.jpeg
    46,5 KB · Visningar: 1 143

evr

Medlem
Hur många värvningspoäng får du? :)

Noll vad det verkar, istället marknadsför dom det som att det är en unik möjlighet för mej att få chansen att bjuda in nån, och det gäller endast en gång..

nästan skrattretande, bjuder ju hellre in 10 platinum och får ”10.000kr”, den inbjudna får 3 mån fritt, bonuspoäng, varpå kanske 50% säger upp kortet efter frimånaderna. Än att PRO-bono ragga storkunder åt Amex som genererar 30k startavgift och lika mycket i årsavgift.

Jag tror dessa påhitt kan komma att straffa dom i långa loppet..
 

Canadien

Medlem
Noll vad det verkar, istället marknadsför dom det som att det är en unik möjlighet för mej att få chansen att bjuda in nån, och det gäller endast en gång..

nästan skrattretande, bjuder ju hellre in 10 platinum och får ”10.000kr”, den inbjudna får 3 mån fritt, bonuspoäng, varpå kanske 50% säger upp kortet efter frimånaderna. Än att PRO-bono ragga storkunder åt Amex som genererar 30k startavgift och lika mycket i årsavgift.

Jag tror dessa påhitt kan komma att straffa dom i långa loppet..

Skriv det till dem, tror de behöver lite feedback.
 
Toppen