Senaste nytt

Regeringsplanet flyger Arlanda-Bromma

JohanW

Medlem
"Jag följde bara order"
Då får Löven det lätt om det bara behövs en order för att dom ska släppa på sina övertygelser.
 

agehall

Medlem
Ja, de ÄR viktiga. Och ska jobba så optimalt som möjligt (men som är rimligt och kostnadseffektivt, och konsekvent). Men skulle de anse sig för viktiga för att åka till Arlanda anser jag att de är BÅDE puckade OCH tycker sig vara viktigare än rimligt är.

Då är vi nog ganska överens i frågan.. ;)
 

Najk

Medlem
Jag tycker hela diskussionen känns som någon form av häxjakt. Det är väl inte konstigt att planet behöver flyttas ibland. Sedan om det sker i samband med att någon ska plockas upp eller om det sker mellan flygningar spelar väl ingen roll.
Jag tror ingen flyger Bromma - Arlanda bara för det är kul.
Jag antar att flygningen varit planerad en tid, och då har man valt Bromma som pickup då planet är stationerat där. Att planet sedan stod på Arlanda av någon anledning, tex att det ankommit sent en kväll när Bromma varit stängt och då behöver flyttas. So what?
Då är jag mer frågande att man tar regeringsplanet till Thailand eller Brasilien, dit borde man kunna boka Businessbiljetter till en bråkdel av den faktiska kostnaden att ta regeringsplanet.
 
Last edited:

Kricka

Medlem
Då ministern i fråga (Gustaf Frigolit) skulle till Bryssel så kunde han väl tagit S.N.-
flighten ? Tycker att det är sånt hyckleri att, som en low-ranking minister, flyga
privatjet till Bryssel. Framförallt när man företräder ett parti som helst skulle vilja
förbjuda flyg i allmännhet och dessutom lägga ner den flygplats man utnyttjar.
 

Bryant

Medlem
Jag tycker hela diskussionen känns som någon form av häxjakt. Det är väl inte konstigt att planet behöver flyttas ibland. Sedan om det sker i samband med att någon ska plockas upp eller om det sker mellan flygningar spelar väl ingen roll.
Jag tror ingen flyger Bromma - Arlanda bara för det är kul.
Jag antar att flygningen varit planerad en tid, och då har man valt Bromma som pickup då planet är stationerat där. Att planet sedan stod på Arlanda av någon anledning, tex att det ankommit sent en kväll när Bromma varit stängt och då behöver flyttas. So what?
Då är jag mer frågande att man tar regeringsplanet till Thailand eller Brasilien, dit borde man kunna boka Businessbiljetter till en bråkdel av den faktiska kostnaden att ta regeringsplanet.


Planet är alltid stationerat på Arlanda (G5:an)

Jag skulle gärna flyga BMA-ARN med en Gulfstream! :D

Hör av mig ;).
 
Toppen