Senaste nytt

Regeringsplanet flyger Arlanda-Bromma

agehall

Medlem
Min gissning är att politikerna ifråga inte hade någon aning om att planet stod på Arlanda, utan att någon sekreterare bara talade om för dem att infinna sig på Bromma för avfärd.

Troligen, men det gör inte saken bättre. Folk måste ju tänka lite själva och ifrågasätta saker och ting. I hela kedjan.
 

mtlmr

Medlem
Jag tycker det gör saken bättre. Då handlar det om dumhet och inte om avsiktligt "jag är för viktig för att ta taxi till Arlanda"-snack.

Troligen, men det gör inte saken bättre. Folk måste ju tänka lite själva och ifrågasätta saker och ting. I hela kedjan.
 

agehall

Medlem
Är det bättre att våra politiker och deras medarbetare är puckade än att de tycker sig vara viktiga?

Personligen anser jag att politiker ÄR viktiga och ska jobba så optimalt som möjligt eftersom jag betalar deras lön.
 

Sim

Medlem
Som jag förstår det är det inga "mellanlandningar" det handlar om, utan att om planen av någon anledning kommer tillbaka efter klockan 22 så måste det landa på Arlanda. Detta eftersom Bromma, där de normalt står, är stängt. Om då nästa flygning, sedan en tid tillbaka, är bokad från Bromma, så har man valt att flytta på planet.

Det är väl klart att man kan kolla på om bokningarna kan göra bättre. Samtidigt känns det ganska rimligt för ett privatplan att både kunna landa sent, veta vart det går ifrån och att använda Bromma. Medierna är så upptagna med sensationalism att man inte granskar rimligheten i det hela. När planen har landat osv. Det går väl att kolla upp själv dock.

Ändring: Första paragrafen är inte helt korrekt, se länken två inlägg nedanför.
 
Last edited:

Pho

Medlem
När medlemmarna på BC.se tycker att flygresan är korkad - då vet man att det är korkat.

Annars är ju alltid flyget BMA-HEL-ARN ett alternativ för att slippa köerna på E4, men det är en annan historia...
Säkert bara avundsjuka över att inte BC medlemmarna fick vara med... :rolleyes:
 

Ziplock

Medlem
Miljöpartister borde inte få flyga i första läget...

Precis. Hade det varit politiker från något annat parti hade det kunna kallas klantighet eller dåligt rutiner.

Nu när det handlar om miljöpartister som flyger privatjet från en flygplats man vill stänga handlar det om hyckleri.
 

Jonas C

Medlem
Är det bättre att våra politiker och deras medarbetare är puckade än att de tycker sig vara viktiga?

Personligen anser jag att politiker ÄR viktiga och ska jobba så optimalt som möjligt eftersom jag betalar deras lön.
Precis, det är nog knappast deras jobb att kolla efter de billigaste flygbiljetterna. Dock bör de ju kanske se över sina rutiner över vem som får använda regeringsplanet. Känns lite märkligt att en "low-tier" minister på ett lågt profilerat uppdrag ska ha rätt att använda planet.
 

mtlmr

Medlem
Ja, de ÄR viktiga. Och ska jobba så optimalt som möjligt (men som är rimligt och kostnadseffektivt, och konsekvent). Men skulle de anse sig för viktiga för att åka till Arlanda anser jag att de är BÅDE puckade OCH tycker sig vara viktigare än rimligt är.

Är det bättre att våra politiker och deras medarbetare är puckade än att de tycker sig vara viktiga?

Personligen anser jag att politiker ÄR viktiga och ska jobba så optimalt som möjligt eftersom jag betalar deras lön.
 
Toppen