Har nu fått svar fr. SAS på "nya ärende" och nu på svenska dessutom...
Vår dispyt nu gäller just 300 Euro per person som de erbjuder oss...
Saken i korthet, vår hemresa från Paris med SK 2572 den 27 april kl 13:25 blev inställd.
SAS kommer kommer kl 09:00 samma morgon med besked om att de bokat om oss till den 28 april kl 14:00.
Separat biljetter med AF till Stuttgart och vidare med SAS (Cityjet) till Stockholm, detta alternativ skulle ha kostat SAS över 17 000 kr inkl mat och hotel. Vi accepterar inte detta utan utnyttjar oss av 24 timmars regeln och köper nya flygbiljetter med AF, den flighten avgick kl 09:55. Det fanns platser i I - klass (Business) för ca 5 120 Kr och i Y-klass för 7 002 Kr. VI valde I - klass och bokade av SAS förslaget när vi kom hem.
Nu säger SAS så här
"Hej Toer00
Tack för ditt mail!
Jag förstår din frustration efter detta som skett och vi på SAS är ytterst ledsna över detta.
I den informationen som du skickat in till oss står det att vi ersätter för samma prisklass eller så nära original priset som möjligt, för nyinköpta biljetter. Eftersom ni drabbades av strejken när den precis börjat, kan det vara att ni inte fått ta en del av informationen angående 300EUR för mellanskillnaden på biljettpriserna men detta är de riktlinjer som vi har för återbetalning av nyinköpta biljetter. ...
Kan detta vara rätt och rimligt. Man skickar ut info och sedan säger man, vi skickade ut fel info...i själva verket som är det något annat som gäller... Nu efterlyser jag info från någon som vet mera eller som lyckats komma förbi 300 Euro spärren...
ARN nästa ??