Senaste nytt

Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

palmen

Moderator
Vi skulle flyga Skellefteå-Köpenhamn idag men SAS ställde leget till Arlanda och bokade om oss till näst första flyget imorgon (det fanns även senare flyg idag) Det ska ju inre vara några problem med ersättning men vi missar även en förbetald hotellnatt i Köpenhamn. Går det att få ersättning för vaskat hotell?
Som @Dawes säger, missade nätter eller liknande täcks inte av EU261/2004. Där har de flesta skydd vis hemförsäkring.
 
Jag har nu fyllt i formuläret och skickat, får man någon bekräftelse förutom meddelandet som visas när man skickar in formuläret ?
Jag fick ett svar där det efterfrågades bokningsbekräftelser och biljettnummer efter bara några timmar. Tyst sedan dess såklart :) - Räkna med en lång handläggningstid här. Lufthansa verkar ha stora bekymmer med förseningar pga personalbrist…
 
Jag fick ett svar där det efterfrågades bokningsbekräftelser och biljettnummer efter bara några timmar. Tyst sedan dess såklart :) - Räkna med en lång handläggningstid här. Lufthansa verkar ha stora bekymmer med förseningar pga personalbrist…
Jag har nu fått svar och de kommer inte återbetala mig trots att det var lufthansas fel att vi missa connection flight
 
fick svar inom 24h från Lufthansa att de inte kommer kompensera oss med något som helst återbetalning fastän vi blev 2h sena i Sverige som resulterade att vi missa vår connection flight i Frankfurt och fick vänta 24h till nästa flyg till USA. Och allt är deras fel, detta är svaret jag fick, går det att överklaga eller vad kan man göra ?
1671560731116.png
 

Tamas

Medlem
Nice try, bullshit det är men det verkar vara början av deras uttröttningstaktik. Crew rest är deras dålig planering och ingen extraordinär situation.
Påpeka i ditt svar att enligt EU regler är de skyldiga och att de ska förklara på vilka grunder de nekar ersättning? Förutom att de inte vill ersätta för det är ingen grund...
 

Taggen

Medlem
fick svar inom 24h från Lufthansa att de inte kommer kompensera oss med något som helst återbetalning fastän vi blev 2h sena i Sverige som resulterade att vi missa vår connection flight i Frankfurt och fick vänta 24h till nästa flyg till USA. Och allt är deras fel, detta är svaret jag fick, går det att överklaga eller vad kan man göra ?
Visa bifogad bild 136803
Skitsnack copy-paste svar. Det är bara att köra igen och igen och igen och igen med extra tydliga hänvisningar till EU 261 paragrafer och be dem förklara sig och be dem att inte återkomma med dynga (vad heter dynga på tyska?) till svar. Var extra tydlig med att peka ut var de har fel och du har rätt.
 
Toppen