Senaste nytt

Reflektioner över en resa tur och retur till Hong Kong med SAS

Kommer ha några timmar på hkg flygplats innan vi ska vidare med SQ till singapore. Har man som EBG tillgång till någon schysst lounge där man kan få några timmars sömn efter ett halvt dygn i SAS monkey?

Anländer till HKG den 12 februari (23:00) på en Korean Air-biljett. Flyger ut från HKG på SAS-biljett morgonen den 13 februari. Kommer vara incheckade på SAS-flighten. Undrar om vi kan göra baggage drop vid annan disk än SAS? SAS kan inte (på Facebook) svara på när deras baggage drop öppnar.

@Johanna då är ni minst 2 BC på flighten hem idag.
Återstår att se om ni får salladen med lite räkor som servering innan landning, den blir man inte mätt på kan jag lova.
Mackan som man får mitt i flygningen är väl inte heller något att skriva hem om men skönt att få något att äta i alla fall.

Jag flög för övrigt hem med den besättning du hade på utresan och de skötte sig bra. Flygvärdinnan som sat vid min nödutgång ska även med på resan nu till helgen. Bra sammanträffande.
Aha vem är den andre?

Ska grunda med en apelsin innan sista måltiden. Har också tryckt i mig några bita mörk choklad. Trodde jag skulle bli hungrigare. Men jag sitter ju bara. Det blir man inte så hungrig av. Tänkt på dig och alla dina resor. Imponerande att du pallar även om inte jag heller tyckt det varit så farligt. Sovit några timmar på detta ben så det känns kortare. Sov över Kina och sen funkade nätet :)

Anländer till HKG den 12 februari (23:00) på en Korean Air-biljett. Flyger ut från HKG på SAS-biljett morgonen den 13 februari. Kommer vara incheckade på SAS-flighten. Undrar om vi kan göra baggage drop vid annan disk än SAS? SAS kan inte (på Facebook) svara på när deras baggage drop öppnar.
Jag tror att det är svårt. Det finns ingen Star Alliance gemensam check in på Hong Kong flygplats.

Jag fick inte ens checka in min väska på Air China disken när jag skulle flyga med en Air China flight senare på dagen.

Jag tror att det är svårt. Det finns ingen Star Alliance gemensam check in på Hong Kong flygplats.

Jag fick inte ens checka in min väska på Air China disken när jag skulle flyga med en Air China flight senare på dagen.
Uppskattar informationen. Vår plan var att sova någon timme på T1 och skippa hotellnatt.

Det är utan problem gångavstånd från Marriott Sky City. Gå bara över parkeringsplatserna så kommer du till T2 (typ Sky City med butiker, food court och incheckningsdiskar). Är incheckningen i T1 är det bara att följa skyltarna till den terminalen.

Finns en shutle men den är inte värd att vänta på om du inte har drivor av baggage eller det regnar katt och hund.

Toppen