Senaste nytt

Reflektioner över en resa tur och retur till Hong Kong med SAS

Tack för trevliga rapporter/reflektioner över dina resor mot Diamond!

SAS verkar väldigt generösa med upgrades på denna linje. Kan det vara så att just Plus inte säljer så bra. Beläggningen i Business/Go verkar iaf vara hög.

Instämmer med ovan gällande askkoppen på toaletten - det är för att en ev. tjuvrökare inte ska fimpa i papperskorgen och orsaka brand.

Jag har hörd det samma, och askoppen är tillför att ingen skall kasta fimpen bland papperna. Har inte en aning om det är sant.

Eller rent generellt, ifall någon får för sig att tända något så är det praktiskt att ha en askkopp där man kan deponera det utan att riskera att annat material antänds. Det händer ju fortfarande att folk försöker röka på toaletten tex - vore högs olämpligt ifall man sedan inte kunde fimpa ordentligt.

Eller rent generellt, ifall någon får för sig att tända något så är det praktiskt att ha en askkopp där man kan deponera det utan att riskera att annat material antänds. Det händer ju fortfarande att folk försöker röka på toaletten tex - vore högs olämpligt ifall man sedan inte kunde fimpa ordentligt.
Ja, de som är smarta nog att röka på toaletten trots alla olika meddelanden om att man inte får, är antagligen smarta nog att annars prova att bara stoppa ner den i papperskorgen. Då kan det nog ta fyr ganska snabbt.

Ja, de som är smarta nog att röka på toaletten trots alla olika meddelanden om att man inte får, är antagligen smarta nog att annars prova att bara stoppa ner den i papperskorgen. Då kan det nog ta fyr ganska snabbt.
Lite OT, men finns sådan askkopp även på andra flyg. Bla på tui fly Dreamliner.
Hade förresten en incident i mars 2014 på sas till teneriffa där någon försökte röka på toaletten. Det finns alltid någon...

Ska åka hem om några timmar och läser det här igen. Om jag inte ska checka in bagage utan har checkat in online. Kan jag gå igenom säkerhetskontrollen på T1 och slippa vägen via T2? (håller tummarna för snabbt svar då jag är sent ute :))

Ska åka hem om några timmar och läser det här igen. Om jag inte ska checka in bagage utan har checkat in online. Kan jag gå igenom säkerhetskontrollen på T1 och slippa vägen via T2? (håller tummarna för snabbt svar då jag är sent ute :))
Om du får boardingkort med QR kod i din app / ditt mail kan du nog gå till säkerhetskontrollen på T1 men jag har inte provat själv.

Toppen