Senaste nytt

Reflektioner över en resa tur och retur till Hong Kong med SAS

Ja det stämmer, vattnet la av på vänstra sidan av maskinen ca halv vägs. Det va alltså stängd toa på vänster sida även i Business. På grund av vattenproblemet blev det kafferansonering till frukostserveringen
I Business bistron gapade hålet tomt efter espressomaskinen som krånglade i oktober..
 
Blev också uppgraderad till plus på ARN-HKG i oktober - fyra platser dessutom. Ingen kommenterade det utan vi insåg det först när vi klivit på och bara hade tre platser bredvid varandra och en på andra sidan gången. Mycket uppskattat.
Antar att det bara blir poäng för GO?
 
Blev också uppgraderad till plus på ARN-HKG i oktober - fyra platser dessutom. Ingen kommenterade det utan vi insåg det först när vi klivit på och bara hade tre platser bredvid varandra och en på andra sidan gången. Mycket uppskattat.
Antar att det bara blir poäng för GO?
Ja, bara poäng för GO såvida du inte betalat för OptionTown uppgradering. Är du EBD eller EBP?
 
På mina bokningar ARN-HKG-ARN nästa vecka står det:
Flygplanstyp:Airbus Industrie A330-300

Det vet man väl iofs inte om det blir så, men ändå.

Hej hej från nya A330-300 Frithiof Viking någonstans över Ryssland. Verkar vara runt 80% beläggning ombord överlag. Höjdpunkt så här långt var när förrätten presenterades som "Någon form av hjort, kanske älg eller rådjur. Kan vara vilken som helst av dem."
 
Hej hej från återresan med Tore Viking. Det här med matserveringen verkar ju inte riktigt klicka alltså. Menyerna delades ut, sedan kom maten, men det är helt annan mat. Inget i menyn finns och det visar sig att de har lastat fel menyer. Detsamma gäller även den andra serveringen, när maten läggs upp från vagnen efter önskemål. Då levereras denna resas guldkorn: "Vi har en fläskfilérullad. Den är mycket godare än den ser ut..." Den serverades tillsammans med potatis och fylld pasta som körts i ugn (och således delvis torkad). En förfärlig servering och en konstig blandning av mat som ingen riktigt visste vad det var (är tämligen säker på att det inte var fläskfilé i alla fall). Tur att det finns godis i snackshörnan.
 
Hej hej från återresan med Tore Viking. Det här med matserveringen verkar ju inte riktigt klicka alltså. Menyerna delades ut, sedan kom maten, men det är helt annan mat. Inget i menyn finns och det visar sig att de har lastat fel menyer. Detsamma gäller även den andra serveringen, när maten läggs upp från vagnen efter önskemål. Då levereras denna resas guldkorn: "Vi har en fläskfilérullad. Den är mycket godare än den ser ut..." Den serverades tillsammans med potatis och fylld pasta som körts i ugn (och således delvis torkad). En förfärlig servering och en konstig blandning av mat som ingen riktigt visste vad det var (är tämligen säker på att det inte var fläskfilé i alla fall). Tur att det finns godis i snackshörnan.
Detsamma hände på flighten från HKG i tisdags. Fel menyer och samma andraservering som du precis beskrev.
 
Inte impad av servicen på SK963 idag. Visst vi sitter i Go men varför är det så svårt för CC att bjuda på ett leende och snällt tonläge? Vi försöker ju vara dom trevligaste passagerarna.

Bad om ett extra glas vatten till maten och blev först nekad. Efter pling på knappen och ett "ville du nått eller?" så gick det vägen, dock utan bubblor :D
 
Toppen