Senaste nytt

Rean från Sverige har börjat

Ah, det jag sökte på var till Ottawa. Ser nu att den är "PROMOTIONAL FARES FROM SCANDINAVIA TO CANADA".

Och inte riktigt lika bra (iaf inte som den billigaste av de andra), men 12400 + skatter.

Jag kan se den både på BA och AA:

Visa bifogad bild 22978

Utresa 13APR och hemresa 20APR. Men ange ett urval av BA och/eller AA så ökar chansen att den inte hamnar utanför max antal returnerade poster.

Prova även att kryssa ur "Validate Fares" och kryssa i "Show Fares for all travel dates" på sökskärmen och begränsa dig till AA eller BA så kan du se regler oavsett datum.

Undrar vad det är för bokningsverktyg du använt?

Det där är inget bokningsverktyg utan ExpertFlyer. Det är bara till för att leta upp information. Man kan inte boka genom det, tyvärr.

Så då blev det bokat en påskresa till NYC. Tyvärr innebar förhandlingarna motståndsrörelsen att vi missade 5% rabatt, men det blev bra pris i alla fall

Fram till och med den 15 januari är det 500 kr rabatt på resor över 10 000 kr, alt 1000 kr över 20 000 kr. Finns uppe på ba.com

simon_says91
British Airways Business class deal till Bangkok har nämnts i den här tråden.

Köpa senast 2014-FEB-09.

[Business class] Stockholm/Göteborg-Bangkok T/R, British Airways, från 12.900 SEK inkl. skatter

STO/GOT-BKK T/R
Flygbolag: British Airways (BA)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: I på long haul, J inom Europa
Fare basis: INCEURS
Pris: 7.951 SEK + skatter ca 4.950 SEK och uppåt, totalt c 12.900 SEK inkl. skatter
Förköpskrav: 7 dagar
Min/Max stay: Stanna natten mellan lördag och söndag / 12 månader
Köpas senast: 2014-FEB-09
Gäller för utresa: senast 2014-JUN-15
Stopover: Obegränsad stopover är tillåten i Storbritannien mot avgift. 1.900 SEK per stop. En stopover får inte överstiga 10 dagar.
Barnrabatt: 33% rabatt från baspriset
Återbetalning: Nej
Ändring: Ja, mot 3.600 SEK per gång

I denna rean köpte jag AA IL7SALE till OGG.
Ev skulle jag behöva göra ett stopp på vägen hem i florida och tänkte fråga er experter på regler vad som gäller.
Är med på att det kostar 300eur att "ändra" och nu undrar jag om man kan ändra hemresan till AA AR42AP som tillåter stopover.
Det står i reglerna
WHEN THERE ARE NO CHANGES TO THE FIRST FARE
COMPONENT BUT OTHER FARE COMPONENTS ARE CHANGED
THE ITINERARY MUST BE REPRICED USING HISTORICAL
FARES IN EFFECT ON THE PREVIOUS TICKETING DATE OR
CURRENT FARES IN EFFECT ON THE DATE OF TICKET
REISSUE WHICHEVER IS LOWER.

Vad är " first fare component" Första flighten? Betyder det som det låter att man då inte på första halvan skulle behöva betala dagens pris för I hos AA utan 300eur och mellanskillnad mellan fare.

Last edited:
Tord, priset tillåter inte stopover. Min gissning är:
Den vägen du vill ha stopover bokas om till nästa bokningsklass som tillåter stopover
Du betalar fare difference
Du betalar change fee

Har inte tid nu, men gissar det kommer kosta dig 12-15tkr extra

Toppen