Senaste nytt

Rean från Sverige har börjat

Bokade ARN-BKK-ARN i slutet av februari och hem i början av mars 12.900:-
Kommer att boka NYC med resa i slutet av april.
Känns som om man börjar hamna i BA "fållan" efter @Doc argument.

Har hamnat i BA-träsket jag med känns det som:) Första resan Club till London gjordes i dec och nu bokat Club i april till Honolulu. Har bara tidigare åkt business med Finnair till Bangkok. Gillade Finnair jättemycket men Finnair plus bonusprogram är inte lika bra. Har fixat både BA Visa och familjekonto för frugan, vilket känns mycket bra då vi ofta åker tillsammans. Känns som avios ramlar in rätt bra nu. Har även AMEX G på mitt företag med en del MR och ska säkerställa rejäla inköp genom privata utlägg på BA-Visa under 2014. Tackar BC för alla tips!

Ni som får meddelande om att rean är över, byt språk på sidan från svenska till engelska. Då borde det fungera.

Gick med med i Executive club i höstas bara för att, ska man åka med BA så är det ju lika bra att få lite poäng för besväret också.
Vart lite besviken efter en club world A380 flight, hade kanske lite väl orimligt höga förväntningar på den även om jag intalat för mig själv att jag inte skulle bygga upp några förväntningar i förväg.

Nåväl, nu en tid efteråt när man kunnat reflektera lite så är det mycket som BA gör bra, lätt att få status (kanske lite för lätt?) ett av de bättre bonusprogrammen som jag är med i om inte det bästa. Har gett mig mer på några få månader än vad jag fått på flera år med Eurobonus. Har nu även fått tummen ur och skaffat BA Visa, en no-brainer.

Ska ta mig en ordentlig titt på den här rean, nåt till våren får det nog bli.

ba_tea.jpg
Snygga tekoppar i Club Europe, liten detalj som gör att man gillar British Airways.

Men de är bara priserna i ekonomi de listat, övriga klasser får man testa sig fram.
SFO verkar vara det billigaste på västkusten, 12603kr med rabattkod.

Vad som däremot inte alls är billigt är Sydamerika.

Sitter och tittar lite i Matrix på priser ARN-HNL och IL7SALE ger ett bra pris, 17225 kr. Dock är I7SALE inte alls lika bra på denna sträcka, ger 23600 kr.
Då är det bättre att vänta till i Juli, då får man priser på 21531 kr med fare basis ILR28AP som verkar vara standard förköpspris. Det är ju ett förvånansvärt bra pris för att vara mitt i högsäsongen.

Toppen