Senaste nytt

Rapportera din tilldelade sittplats vid random seat allocation

Rent generellt kul sammanställning.

Men ovan ställer jag mig frågande om du inte bör redovisa vilket typ av Star Alliance guldkort du använt dig av.
Ser ju jättemärkligt ut om du sitter på ett SAS Guld(Vilket troligt är det absolut vanligaste här på BC) och får random allocation på säten då det är fria val för SAS Guld.
Jag har Aegean Miles+Bonus guldkort. Men som sagt, jag minns inte om det faktiskt var random seat allocation eller ifall jag fick välja mellan lite sämre sittplatser.
 

igelkotten

Medlem
Jag har Aegean Miles+Bonus guldkort. Men som sagt, jag minns inte om det faktiskt var random seat allocation eller ifall jag fick välja mellan lite sämre sittplatser.
Hos SAS tror jag det är fria val av säten när check in öppnat (självklart minskar beståndet ju senare man checkar in allt eftersom platserar väljs av medresenärer). Iofs länge sen jag flög sas utan EBG
 

EgOscar

Medlem
Intressanta datapunkter. Jag gissar att din tes som du försöker styrka är att man blir tilldelad bättre platser ju senare man checkar in? Baserat på mitt minne så är det en viss tendens till detta men jag tycker mig även ha vart med om det motsatta. Tyvärr har jag inga exakta data att bidra med.
 

gdaily

Medlem
Jag har i år tagit guldkort på SAS via segment, i början var det lite under dubbla segmentkampanjen och det har också varit en del plusresor (då jag uppgraderat för poäng). Men gissningsvis så har jag typ gjort 30 segment i billigast möjliga ekonomi, (oftast) de in hyrda Air Balticplanen med 2+3 seating, i början statuslös och sedan med silverkort.

Utfall: Noll stycken mittensäten (slumpmässigt borde ju i alla fall ge 20%, dvs en handfull...

Har också gjort en flygning med Austrian: Utfall: Mittensäte (som jag sedan lyckades byta bort i incheckningsapparaten på Arlanda).
 
Flygbolag: Ryanair
Rutt: ARN-BLQ
Ungefärligt flygdatum: 30/8 2023
Seq-nummer: 100
Hur långt innan avgång checkade du in: 22 timmar innan avgång
Tilldelad sittplats: 8D
Övrigt:


Flygbolag: Ryanair,
Rutt: PSA-ARN
Ungefärligt flygdatum: 30/8 2023
Seq-nummer: 91
Hur långt innan avgång checkade du in: 22 timmar innan avgång
Tilldelad sittplats: 27A
Övrigt:
 
Flygbolag: Norwegian
Rutt: BCN-CPH
Ungefärligt flygdatum: Januari 2024
Seq-nummer: Vet ej
Hur långt innan avgång checkade du in: 44 timmar
Tilldelad sittplats: 23D
Övrigt:
 
Flygbolag: Vueling
Rutt: CPH-BCN
Ungefärligt flygdatum: Januari 2024
Seq-nummer: Vet ej
Hur långt innan avgång checkade du in: 24 timmar
Tilldelad sittplats: 16E
Övrigt: Vueling har nu infört samma system som de flesta andra lågprisbolagen, dvs betalar man för en sittplats får man checka in tidigt, annars får man vänta till 24 timmar före avgång och bli tilldelad en slumpmässig sittplats.
 
Flygbolag: Aegean Airlines
Rutt: CPH-ATH
Ungefärligt flygdatum: Januari 2024
Seq-nummer: Vet ej
Hur långt innan avgång checkade du in: 15 timmar
Tilldelad sittplats: 7D
Övrigt:
 
Flygbolag: Aegean Airlines
Rutt: ATH-CPH
Ungefärligt flygdatum: Januari 2024
Seq-nummer: Vet ej
Hur långt innan avgång checkade du in: 4 timmar
Tilldelad sittplats: 22B
Övrigt:
 
Toppen