Senaste nytt

Radisson Martinique New York

Påskas och nej, nu e la du CCC men om du har status på Hilton satsa på Hilton Fashion District

Tack. Är iofs CCC. Man kan ju hoppas att de uppgraderar rejält. Tänkte mig tre nätter på olika Hilton-hotell och en sista natt på detta Radisson-hotell, inte minst för att det är så nära Penn Station och därmed bekvämt inför hemresan.

Fem månader sedan för min del. Betalade då 149-179+tax per natt, vilket var ganska bra värde för NYC, speciellt med rumsuppgradering. Skulle säga att för 310+tax finns det bättre alternativ, men beror ju lite på vart på Manhattan man vill bo.

Tack, $310 inkl. skatter. Det är ju inte dyrt i sig men vafan, läser man om bed bugs osv. i den här tråden så blir man ju en aning skeptisk.

Bodde där 2:a maj. Som andra sagt, läget är svårslaget om man vill ha nära till mycket. Jag kom med NJ Transit till Manhattan och man ser hotellet när man kommer upp från tåget så det är ju smidigt att ta sig till om man landar på EWR. Jag betalade 207 USD+ 15000 poäng och skulle väl säga att det var tveksamt prisvärde. Blev uppgraderad till club level på 18e våningen så det var tyst och lugnt med rum som inte vette mot gatan. Loungen är ett skämt. Lite snorkig incheckningspersonal som skrattade åt mig när jag frågade om frukost ingick med uppgraderingen till Club level.
Någon som bott här på sistone? Är det värt $310 för en natt?

Någon som bott här på sistone? Är det värt $310 för en natt?

Nej! Tyckte inte det var värt pengarna. Blev uppgraderad till Martinique level efter några timmars väntan. Rummet var väl fint och så, men inte värt priset. Klagade en del och fick hyfsat bra svar och kompensation. Loungen var under renovering 4/5 dagar och när den väl öppnade var utbudet kaffemaskin och äpple. Frukosten var inget vidare och hissarna var underdimensionerade. Har skrivit lite om det i en Radisson-tråd. Skall ta mig tid för en reserapport och recension. Läget var dock toppen! Är Ccg.

Last edited:
Läget är bra, de är hyggliga på att uppgradera. Rummen ok, men inget speciellt. Inredningen lite luggsliten/gammal, men i ok skick. Tycker att kring 200/natt inkl. Skatt är det ett bra val, men för 300 bör det gå att hitta roligare. Frukost ingår inte i alla billiga rates, men ibland får du kupong som CCG, och som CCC ingår det ju i alla fall. För min del föredrar jag att ta en promenad och äta något gott på kafé eller liknande.

Tack. Är iofs CCC. Man kan ju hoppas att de uppgraderar rejält. Tänkte mig tre nätter på olika Hilton-hotell och en sista natt på detta Radisson-hotell, inte minst för att det är så nära Penn Station och därmed bekvämt inför hemresan.

Nu tänker du fel... Fyra stays på Hilton och du blir HHonors Gold. Klart du ska testa fyra olika Hilton... Se bara till att signa upp med rätt länk.

Tack, $310 inkl. skatter. Det är ju inte dyrt i sig men vafan, läser man om bed bugs osv. i den här tråden så blir man ju en aning skeptisk.

Fast bed bugs kan vara ett problem på vilket hotell som helst. Finns inga garantier alls faktiskt. Jag har bott på en hel del HGI/HI/Hilton i NYC och jag har aldrig råkat ut för dem, än.

Nu tänker du fel... Fyra stays på Hilton och du blir HHonors Gold. Klart du ska testa fyra olika Hilton... Se bara till att signa upp med rätt länk.

Fast bed bugs kan vara ett problem på vilket hotell som helst. Finns inga garantier alls faktiskt. Jag har bott på en hel del HGI/HI/Hilton i NYC och jag har aldrig råkat ut för dem, än.

Haha, jag är givetvis Hilton Gold. Men tänkte om efter att ha läst tråden. Bokat fyra nätter på fyra olika Hilton (Conrad, Fashion District, Times Square och Millenium).

Här är bilder på loungen och hela utbudet :)

lounge1.jpg

lounge2.jpg

Toppen