Senaste nytt

Radarfel i stora delar av Sverige?

S
Ska flyga UME-ARN-MMX imorgon och det är lite olika infrmation. Har fått sms från ang. försening på första leg och inställt på det andra. Går jag in på SAS "är flyget i tid?" verkar båda vara i tid.

Någon som har problem med flygen till imorgon med?

SFT-ARN-LHR imorgon. SMS om försening från 06:30-9:20. Appen säger on time. Ringde flygplatsen och frågade och dom sa att jag skulle dyka upp senast 8:50. Försening pga dygnsvila (besättningen kom inte upp i tid pga inställd flight ikväll) Blir ett 45 minuters byte på Arlanda istället för ett par timmar i loungen

Enda flyget idag från SFT var 1610 (1915)
Kvällsflyget inställt så inget plan "sover över "
Tror inte du hinner med flyget till LHR men lycka till!

Enda flyget idag från SFT var 1610 (1915)
Kvällsflyget inställt så inget plan "sover över "
Tror inte du hinner med flyget till LHR men lycka till!

Hoppas att kärran som normalt landar 22:30 kommer upp till sist, planet övernattar och flyger ner imorgon när personalen fått sin dygnsvila

Fick precis notis i Tripit att morgondagens kvällsflight ARN-RIX som vi är bokade på är inställd. SAS hemsida säger samma sak nu. Det är ju nästan 20 timmar bort och man kan tycka att de borde kunna ordna upp det tills dess. 261/2004-läge?

Någon som vet eller såg om trafiken över Sverige (typ Emirates och Qatar USA trafik) fick flyga omvägar?
När jag tittade som hastigast så gick den rakt över Stockholm som vanligt. Ungefär 3 från varje bolag på ett pärlband. Syntes mycket tydligare än vanligt, nu när inte en massa andra plan var i luften.

Under alla år har jag aldrig tidigare sett Arlandas alla gater upptagna av plan.

Undrar också varför 2 av SAS 737or stod borta vid DHL / UPS kärrorna vid terminal 2 idag? Aldrig sett SK ha kärror parkerade där förut.

Eftersom plan fick landa i större utsträckning än starta så fick man ta de platser som fanns. Stod en Thomas cook A330, sas 737, Norwegian 737 och Atlas A320 och lastades på ramp M (businessrampen)

Följdproblem på ARN idag. Vanliga kön till säkerhetskontrollen var enorm. En hel del flighter verkar vara försenade.

När jag tittade som hastigast så gick den rakt över Stockholm som vanligt. Ungefär 3 från varje bolag på ett pärlband. Syntes mycket tydligare än vanligt, nu när inte en massa andra plan var i luften.
Visst var det så.Detta runt halv 1.
image.png

Fick precis notis i Tripit att morgondagens kvällsflight ARN-RIX som vi är bokade på är inställd. SAS hemsida säger samma sak nu. Det är ju nästan 20 timmar bort och man kan tycka att de borde kunna ordna upp det tills dess. 261/2004-läge?

Men är det verkligen relaterat till radarfelet? Tycker mig ha sett att några flyg österut har varit inställda från och till den senaste tiden?

Toppen