Senaste nytt

Qatar Airways QR 172 10/9 från Arlanda till Doha står fortfarande på backen

Normalt inte.
Vissa händelser kan ge rätt att få ut pengar från flera försäkringar.
De ärenden jag haft har krävt att jag inkommer med alla dokument och kvitton i original.
Väl väldigt klart hos Amex där det står med i villkoren att man inte får något om andra betalt
Nu tänkte jag på förseningsförsäkring. Då behövs ju endast ett förseningsintyg från flygbolaget och det kan man ju skicka till flera försäkringsbolag. Men om det gäller tex försenat bagage så går det ju inte eftersom försäkringsbolagen kräver kvitto i original.

Ska bli spännade att läsa vidare hur det hela löser sig för er. Det verkar i alla fall inte gå någon nöd på er och ni verkar ju även ha rätt så många alternativ att välja på. Njut av resan och hoppas allt löser sig så att ni blir nöjda!

Var på denna flight också............Slutade med 5 timmar försening från Arlanda. Något strul med Aircondition på 787an. Någon som vet vem som utför sådan service på Arlanda? Fort gick det inte för dem i varje fall.
Missade anslutningen till Singapore, blir 9 timmar i Doha tills nästa flight. Bra service vid arrival i Doha, med personal som stod med namnskyltar och klara ombokningar med boarding kort. Samt Voucher till Oryx hotellet.

Allt är löst precis som vi vill ha det! Väldigt bra service av Qatar både i Sthlm och Doha.
Hade till och med ett mail när jag landade i Doha från Qatars "Service Duty Manager" på Arlanda där han förklarade vad han gjort medans vi var i luften. Uppskattat!

Allt är löst precis som vi vill ha det! Väldigt bra service av Qatar både i Sthlm och Doha.
Hade till och med ett mail när jag landade i Doha från Qatars "Service Duty Manager" på Arlanda där han förklarade vad han gjort medans vi var i luften. Uppskattat!
Ojoj, Qatar verker vara vassa även på service vid strul. Stämmer från andras upplevelser?

Som kommentar på 24h med BAEC-BOKNING så har jag lyckats både boka, och boka om inom den gränsen - dock var det blankt nej på guldlinjen innan Award department öppnade för dagen (07.30? UK time). De hävdade nya regler då jag gjorde detta i December förra året.

Boka inom 24h är inga problem med - allt som står är att det kan tillkomma en extra avgift. Ombokning måste dock ha varit goodwill, för det ska inte gå alls inom 24h före avgång. Var det BA eller partners du skulle flyga med? Om det var BA-fligher så kan jag förstå om de ser lite mellan fingrarna.

Ojoj, Qatar verker vara vassa även på service vid strul. Stämmer från andras upplevelser?

Jag har fått uppfattningen av att OneWorld faktiskt har fungerande hantering av saker och ting mellan bolagen när något går snett. Till skillnad från *A och SkyTeam så verkar de ha någon form av backoffice som kan lösa saker och ting (mellan olika bolag) vid IRROPS. @Concorde eller @Homer kanske vet mer? Har själv aldrig råkat ut för något där jag fått erfara detta själv.

Boka inom 24h är inga problem med - allt som står är att det kan tillkomma en extra avgift. Ombokning måste dock ha varit goodwill, för det ska inte gå alls inom 24h före avgång. Var det BA eller partners du skulle flyga med? Om det var BA-fligher så kan jag förstå om de ser lite mellan fingrarna.

Jag har fått uppfattningen av att OneWorld faktiskt har fungerande hantering av saker och ting mellan bolagen när något går snett. Till skillnad från *A och SkyTeam så verkar de ha någon form av backoffice som kan lösa saker och ting (mellan olika bolag) vid IRROPS. @Concorde eller @Homer kanske vet mer? Har själv aldrig råkat ut för något där jag fått erfara detta själv.
Det rörde ombokning på BA-metall. Stod vid check-in och försökte komma hem med en 8 timmar tidigare flight - efter som det var en Award var det blankt nej i disken eller på guldlinjen. Hos awardavdelningen var det inga problem alls.

Missade anslutningen till Singapore, blir 9 timmar i Doha tills nästa flight. Bra service vid arrival i Doha, med personal som stod med namnskyltar och klara ombokningar med boarding kort. Samt Voucher till Oryx hotellet.
Var denna service bara för business, eller även för economy?

Toppen