Senaste nytt

Qatar Airways introducerar gratis champagne i economy class

Sofia

Medlem
Nu är ju inte jag Jacob men jag har rest ganska mycket med QR i economy och tycker att det fungerar riktigt bra. Första gången var jag mycket skeptisk men blev glatt överraskad. Nu är det mitt föredragna bolag vid resor till Asien. De levererar en bra produkt till ett bra pris och det ska bli extra spännande när den nya flygplatsen i Doha blir klar. Just nu är Doha Airport inte så jättekul men de har en bra pay-in lounge som är väl värd pengarna om man har en lite längre stop-over.
 

pep

Medlem
Nu är ju inte jag Jacob men jag har rest ganska mycket med QR i economy och tycker att det fungerar riktigt bra........

Enig med Sofia. Et stabilt godt produkt, der dog kan blive en smule kedeligt da alt er meget forudsigeligt, når man har rejst mange gange economy og kender menu og vine lang tid i forvejen...

Kom hjem fra economy rejse i forgårs og anmeldte til SKYTRAX
HAN-BKK-DOH-NBO and return. Tedious travel due to an annoying stop-over in BKK. All flights on time (as usual). Service good, fast and professional FAs. Good seating. Small A320 DOH-NBO-DOH is cramped when full. Plenty of drink rounds. Food acceptable, two choices - nicely served on a paper/rubber math so that the tray stays fixed on table. Call bell responded to. Doha Airport is still like a bus station in the desert.

Jeg er guld medlem og bliver også yderligere forkælet. Nyder gratis Al Maha service i Doha.
 

Lindberg

Medlem
Får flika en en liten notis/fråga i denna tråd. En vän till mig flög precis DOH-CPH i economy med QRs Dreamliner, vid önskan om ett glas champagne så blev svaret att detta ej fanns att tillgå. Ingen vidare förklaring varför. Vet någon om de ändrat servicekonceptet?
 

pep

Medlem
.... champagne så blev svaret att detta ej fanns att tillgå. Ingen vidare förklaring varför?
Det håber jeg ikke er reglen, men undtagelsen!? Har netop købt for 2 minutter siden NBO-BUD-SGN-NBO på deres 4 days world campaign for 1020 USD (economy). Selv om det næsten er gratis (for 6 legs!) håber jeg da at der er et lille glas med på stilk på fsv. angår DOH-BUD og BUD-DOH flyvningerne....For de resterende legs må man nøjes med Heineken og thé....
 
Last edited:

Magino

Medlem
När jag flög i påskas så stod det två flaskor på vagnarna när de kör sin drinkrunda, men som Jonas C skriver står den inte med i menyn.
 
Toppen