Senaste nytt

Qatar Airways - Hvad serveres hvis man bestiller "child meal" på business class?

Børne menu'en var med en fin svampebob æske, lidt spil og de lovede kødboller + kartoffelmos. Det smagte faktisk rigtig fint. Til gengæld syntes jeg nok mængden af slik/kage/chips/kulhydrater var vel meget i forhold til at man vel gerne vil have at ens barn gerne sover bare lidt af turen :) Heldigvis sover min datter fint selv om hun har fået en del sukker - så det gik endda. Hun var dog ikke videre imponeret af svampebob æsken eller det andet som var med, så på hjemturen prøver vi med almindelig meal til hende bare for at få lidt variation. Jucen som blevet leveret sammen med maden var ikke helt vanlig fiskpresset standard...

Visa bifogad bild 39027

Visa bifogad bild 39028
Maden ser ganske flot ud for at være børnemad - ikke helt i samme klasse som resten, men stadig ganske fint. Billedet af datteren er helt utroligt godt!!

Håber i nyder turen hjem :)
 

LarsCph

Medlem
Så nåede vi til Doha - og en lille kort pause i loungen. Det gik rigtig fint uden child meal - der var en svamperavioli med små bagte tomater blandt hovedretterne som gik rent ind hos den lille. Fuldstændig fuld business kabine i øvrigt - servicen fungerede stadig.

DOG er det tæt på en politianmeldelse: Vi nåede at få et glas af den hvide champagne inden afgang - men da vi efter flyet var kommet i luften bad om et glas til fruen og mig selv, var svaret at der ikke var mere!! De havde helt enkelt kun rosé tilbage til resten af turen - præcist efter afgang.... Det er altså ikke godkendt.

Der var heller ingen pyjamas - jeg spurgte efter det og fik først svaret at det var der ikke. Jeg sagde at det kunne jeg ikke forstå, for det var da en del af business class produktet. FA gik for at undersøge og kom tilbage med svaret at da det var en dag-flyvning var der ikke pyjamas. Jeg svarede "dagflyvning?!". Og det fastholdt hun det var da vi ankom til Doha inden midnat (23.55 Doha tid - det svarer til 03.55 Bali tid). Jeg syntes det lød som en dårlig undskyldning.

I tillæg var der heller ikke dækket op med noget i den lille bar i kabinen. Tidligere har jeg oplevet at der stod chokolade og champagne. Nu havde de jo ikke mere hvid champagne - så måske det var derfor.

Nå men maden og den øvrige vin var rigtig fin i øvrigt - jeg lægger billeder op senere. Rolig flyvning så det var fint muligt at sove 5-6 timer på trods af at Qatar Airways mente at det var en dagflyvning....
 

Thornado

Medlem
Der var heller ingen pyjamas - jeg spurgte efter det og fik først svaret at det var der ikke. Jeg sagde at det kunne jeg ikke forstå, for det var da en del af business class produktet. FA gik for at undersøge og kom tilbage med svaret at da det var en dag-flyvning var der ikke pyjamas. Jeg svarede "dagflyvning?!". Og det fastholdt hun det var da vi ankom til Doha inden midnat (23.55 Doha tid - det svarer til 03.55 Bali tid). Jeg syntes det lød som en dårlig undskyldning.

@Voyageur fick inte heller någon pyjamas i sin reserapport nedan:
En berättelse om frosseri och njutning. Del 1,Qatar Airways 787 ARN-DOH. Del 2, A380 BKK-DOH | Sida 3 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 

LarsCph

Medlem
Videre fra Doha til København gik det fint - jeg har aldrig været ude for så mange børn på business class. Der var 21 passagerer - af dem var de 8 børn! Der var umiddelbart kun én enkelt forretningsrejsende - han så til gengæld Frozen (eller som min datter bemærkede "se far, manden ser Elsa!"). Men alle de børn til trods var der fin fred og ro i kabinen - og denne gang var der både Champagne og pyjamas.

Desværre havde min datter fået noget maveinfektion så poserne mod luftsyge kom i brug nogen gange undervejs. Det er selvfølgelig aldrig særlig spænende, men stor hjælpsomhed fra FA's. Hun faldt heldigvis bare i søvn og sov det meste af turen, men Chief FA var forbi først for at spørge om det kunne være noget allergi fra maden måske. Og lidt senere efter hun var faldet i søvn om at hvis vi mente der var behov for en læge så måtte vi sige til for så skulle de prøve om der var nogen om bord som kunne hjælpe. Søvn hjalp om hun var meget bedre da vi landede i København.

Total tid fra flyet parkerede ved gate til vi var gennem emigration og ude af lufthavnen med samtlige 5 kufferter var cirka 30 minutter. Baggage priority virkede i høj grad og vores kufferter var de første efter crew baggage.

Mad fra turen herunder :) Min middag fra Bali til Doha var suveræn.

Sesam dækket reje - med mango/agurke salsa
Kylling/kokos suppe med forårsløg og ris
Thai beef salat
Thai beef karry med jasmin ris og aubergine
Isanretning - espresso og en XO

Fruen fik kylling - og min datter svampefyldte ravioli. Begge også meget godt.

På turen fra Doha til København fra Palate Pleaser den bedste enkelte "ret" jeg har fået på et fly. Den stod ikke i menuen så jeg er ikke helt sikker på hvad det var, men lys grillet fisk med lidt sovs til. Den smagte helt suverænt. Desuden fik fruen rejer, tærte og ost. Jeg var ikke særlig sulten og nøjedes med en enkelt hovedret - lam. Det var altsammen rigtig udmærket.

Hvis jeg skal finde på noget negativt at sige om Qatar udover det med manglende Champagne og pyjamas så er det at de ikke er ret gode til at man rejser flere sammen. Det er som om kabinen er meget skarpt opdelt i højre og venstre. Og en ting som at sikre at de to midterpladser spiser synkront er mere held hvis det lykkes. Vi forsøgte hver gang at påpege at vi gerne ville spise sammen, men det virker til at det er ikke noget deres system kan understøtte. Til gengæld styrede de fint at vores datter fik mad først - og vi først spiste når hun var ved at være færdig. Det er en stor hjælp med små børn hvor der tit er brug for at assistere dem lidt :)

Ellers var servicen om bord super god. På turen fra Doha til København manglede der vandflasker ved stolene - jeg plejer alligevel at bede om vand med is så det gjorde mig ikke så meget.

Rækkefølgen på billederne er blevet omvendt - så de skal egentlig ses nedfra-op.


20150801-IMG_3566.jpg 20150801-IMG_3562.jpg 20150801-IMG_3561.jpg 20150801-IMG_3558.jpg 20150801-IMG_3555.jpg 20150731-IMG_3547.jpg

20150731-IMG_3542.jpg
20150731-IMG_3541.jpg 20150731-IMG_3538.jpg 20150731-IMG_3530.jpg
20150731-IMG_3528.jpg
20150731-IMG_3527.jpg
20150731-IMG_3519.jpg
 

LarsCph

Medlem
Jeg har skrevet til MemberSvc nu og spurgt om hvad der egentlig gælder. Spændende hvad de svarer :)

Indtil videre et såkaldt "ikke-svar". Jeg skrev og klagede over den manglende pyjamas og champagne... Må se om der kommer noget mere fra CR afdelingen :)

"
Dear Mr. J,

Thank you for writing to Privilege Club.

We are sorry to learn of the disappointment you have expressed as a result of the service levels which you have identified and please accept our apologies for any inconvenience that you may have experienced.

The experience you have described is certainly not characteristic of the high standards of service we are striving to provide. We have shared your comments with the relevant team. Our Customer Relations team will be in touch with you directly. Please expect to hear from them shortly.

We appreciate the time you have taken in providing us with your feedback and we look forward to another opportunity of welcoming you on our services in the near future.

You may also directly write to our Customer relations Department at tell-us@qatarairways.com.qa.

Do let us know if we can assist you any further.

Sincerely,"
 
Toppen