Videre fra Doha til København gik det fint - jeg har aldrig været ude for så mange børn på business class. Der var 21 passagerer - af dem var de 8 børn! Der var umiddelbart kun én enkelt forretningsrejsende - han så til gengæld Frozen (eller som min datter bemærkede "se far, manden ser Elsa!"). Men alle de børn til trods var der fin fred og ro i kabinen - og denne gang var der både Champagne og pyjamas.
Desværre havde min datter fået noget maveinfektion så poserne mod luftsyge kom i brug nogen gange undervejs. Det er selvfølgelig aldrig særlig spænende, men stor hjælpsomhed fra FA's. Hun faldt heldigvis bare i søvn og sov det meste af turen, men Chief FA var forbi først for at spørge om det kunne være noget allergi fra maden måske. Og lidt senere efter hun var faldet i søvn om at hvis vi mente der var behov for en læge så måtte vi sige til for så skulle de prøve om der var nogen om bord som kunne hjælpe. Søvn hjalp om hun var meget bedre da vi landede i København.
Total tid fra flyet parkerede ved gate til vi var gennem emigration og ude af lufthavnen med samtlige 5 kufferter var cirka 30 minutter. Baggage priority virkede i høj grad og vores kufferter var de første efter crew baggage.
Mad fra turen herunder

Min middag fra Bali til Doha var suveræn.
Sesam dækket reje - med mango/agurke salsa
Kylling/kokos suppe med forårsløg og ris
Thai beef salat
Thai beef karry med jasmin ris og aubergine
Isanretning - espresso og en XO
Fruen fik kylling - og min datter svampefyldte ravioli. Begge også meget godt.
På turen fra Doha til København fra Palate Pleaser den bedste enkelte "ret" jeg har fået på et fly. Den stod ikke i menuen så jeg er ikke helt sikker på hvad det var, men lys grillet fisk med lidt sovs til. Den smagte helt suverænt. Desuden fik fruen rejer, tærte og ost. Jeg var ikke særlig sulten og nøjedes med en enkelt hovedret - lam. Det var altsammen rigtig udmærket.
Hvis jeg skal finde på noget negativt at sige om Qatar udover det med manglende Champagne og pyjamas så er det at de ikke er ret gode til at man rejser flere sammen. Det er som om kabinen er meget skarpt opdelt i højre og venstre. Og en ting som at sikre at de to midterpladser spiser synkront er mere held hvis det lykkes. Vi forsøgte hver gang at påpege at vi gerne ville spise sammen, men det virker til at det er ikke noget deres system kan understøtte. Til gengæld styrede de fint at vores datter fik mad først - og vi først spiste når hun var ved at være færdig. Det er en stor hjælp med små børn hvor der tit er brug for at assistere dem lidt
Ellers var servicen om bord super god. På turen fra Doha til København manglede der vandflasker ved stolene - jeg plejer alligevel at bede om vand med is så det gjorde mig ikke så meget.
Rækkefølgen på billederne er blevet omvendt - så de skal egentlig ses nedfra-op.
