Senaste nytt

Qatar Airways bjuder på övernattning (STPC)

Voyageur

Medlem
Qatar Airways har uppdaterat deras STPC (STopover Paid by Carrier) package idag.



http://www.qatarairways.com/se/en/press-release.page?pr_id=pressrelease_plusqatar

Någon som hunnit prova detta än? Är själv intresserad då jag har två nätter i transit i Doha. Provade att gå vidare från boknings konfirmationen en blev ett stopp så systemet sa att bokning endast kan genomföras 3 dagar eller mindre innan avresa. Ska ta och prova ringa Qatar airways imorgon
 

Dr. Miles

Expert
Någon som hunnit prova detta än? Är själv intresserad då jag har två nätter i transit i Doha. Provade att gå vidare från boknings konfirmationen en blev ett stopp så systemet sa att bokning endast kan genomföras 3 dagar eller mindre innan avresa. Ska ta och prova ringa Qatar airways imorgon
Det finns säkert någon som har provat deras tidigare STPC (STopover Paid by Carrier) men knappast nya STPC som de införde igår (1 maj 2017).
 

pep

Medlem
Herligt! Så er det slut med jetlag når man rejser mellem Europa og Asien. Man snupper en "1001-nat" i Qatar på vejen og kommer frem udhvilet :)
 

Andrew

Medlem
Frågan är om det verkligen krävs att man bokar genom Multi-City (går det ens att se skillnad på jämfört med en motsvarande lång layover?) eller om en 12+ timmars layover räcker för att trigga Qatar+ STPC.
 

Per N

Medlem
Har någon läst hur länge detta erbjudande gäller? Som jag förstått är det temporärt och inte det nya STPC eller har jag misstolkat?
 

Hylve

Medlem
Villkor enligt nedan.
  • Booking validity: 1 May to 31 August 2017.
  • Travel validity: 7 May to 30 September 2017. All travel must be completed by 30 September 2017.
  • Offer is valid for flights booked with Qatar Airways on qatarairways.com with Multi-city ticket booking.
  • Offer valid for Qatar Airways confirmed ticket holders only.
  • Qatar Airways E-ticket number is required to be entered at the payment page. Maximum of one booking is allowed per E-ticket number.
  • Offer is available on Qatar Airways flights transiting through Doha during onward or return journey. (E.g. London – Doha – Bangkok).
  • A minimum transiting time of 12 hours is required to be eligible for this offer.
  • Not applicable on codeshare flights.
  • Please review +Qatar offer complete terms and conditions here.
 

pep

Medlem
Er der nogen som ved om det oprindelige STPC stadig gælder? Jeg har 9 t 5 m "tvunget" venten i DOH om et par uger.
 

pep

Medlem
Er der nogen som ved om det oprindelige STPC stadig gælder? Jeg har 9 t 5 m "tvunget" venten i DOH om et par uger.
Jeg svarer selv: det gælder stadig, undtagen for "heavily discounted tickets", og:
Qatar Airways will arrange accommodation, entry visas, airport transfers and meals for passengers facing extended transit times in Doha.This service may be available if all the following conditions apply:
There is no connection of less than eight hours available;
The transit time in Doha is between eight and 24 hours;.

Fik netop min voucher tilsendt igår fra deres kontor i Hanoi. Rejser CPH-DOH-SGN næste torsdag (V-klasse i economy) og havde bevidst valgt den dårligste forbindelse som jeg kunne, med 20 timers transit i Doha. Har også søgt upgrade med Q-credits men det er ikke gået igennem, men måske får jeg det alligevel i CPH eller i det mindste fra DOH (hvor "alt" kan lade sig gøre)
 

inka

Medlem
Om man bokar en biljett "business promo" och där det kortaste stoppet är på 14h, får man fritt hotellrum då även fast det finns kortare stopp men ej i samma bokningsklass utan då måste man boka en dyrare biljett i "bussiness saver" istället?

Gäller fritt boende på hotell även fast man inte kommer stanna hela natten utan stoppet är fram till 02:00 på natten?

Ansöker man att få ta del av denna frinatt eller får man den automatiskt i om att stoppet är över 8h?

Stort tack på förhand!
 
Last edited:
Toppen