Senaste nytt

Qantas inför dresscode i sina lounger

Så här säger Quay, Syndeys bästa restaurant, som jämförelse:

Quay skrev:
Attire: Please refrain from wearing athletic clothing or footwear. Gentlemen should not wear shorts or sleeveless t-shirts. Footwear: Please refrain from wearing flip flops or ugg boots. Gentlemen should wear fully covered shoes.

Jag tror jeans och T-shirt anses som formellt i Quantas-loungen.

Jag håller med, vad man egentligen menar med smart causual verkar variera grovt över värden och i olika sammanhang.
Jag tror att det betyder vanlig klädsel som är hel och ren, vanliga skor och absolut inte Rubber thongs... :)

Jeg synes en smart casual dresscode er udemærket. Jeg hører så til dem der synes et par smarte shorts sagtens kan være smart casual.

Hvad betyder det så i praksis? Lange bukser uden huller, pænere shorts (ikke billabongs), ingen bare skuldre og lukkede sko for mænd.

Synes jeg man skal have lov til at gå klædt som har lyst til? Som udgangspunkt, JA! Har alle muligheder for at klæde sig så de kan få adgang til Qantas lounger? JA!

Man får ju skilja på äpplen och marmeladsmörgåsar. Jag har inga shorts som är kortare än knäna, vilket i alla fall jag tycker är helt ok både i lounge och ombord. Shorts om vi pratar Björn Borg 1977 kanske är en annan femma.

Jag blev en gång nekad inträde tillträde till ett japanskt bad pga tatueringar, och nekad till Sixtinska kapellet i shorts. Jag kan tycka det är fånigt, men det är bara att antingen anpassa sig eller rösta med plånboken och göra något annat. Vill man flyga Quantas och ha lounge, ha kläder. Vill man ha lounge och mindre kläder, välj annat bolag.

Nu blir jag ju nyfiken på vad ni som åker i shorts har på er nertill? Kort strumpa och sko? Skinnsko/ gympadojja?
Är nog kluven i det här med shorts på flygplan efter en erfarenhet för många år sen;) då män av någon anledning gärna inte håller benen ihop:p....... Utan brer ut sig. Än värre om denne även tar av sig skorna.
Ett par knälånga shorts från aeronautica militare kanske:)

Rubber thongs kallas hawaianas på många andra ställen (som förvisso också är ett varumärke).

Tycker överlag det är på sin plats med lite uppstramning, men jag kan exempelvis se ett problem om man tycker att gymnastikskor eller kängor inte passar. Trasiga jeans är ju en intressant sak eftersom det idag säljs trasiga designerjeans just med syftet att de skall vara trasiga...

Nu blir jag ju nyfiken på vad ni som åker i shorts har på er nertill? Kort strumpa och sko? Skinnsko/ gympadojja?
Är nog kluven i det här med shorts på flygplan efter en erfarenhet för många år sen;) då män av någon anledning gärna inte håller benen ihop:p....... Utan brer ut sig. Än värre om denne även tar av sig skorna.
Ett par knälånga shorts från aeronautica militare kanske:)
Jag kör iallafall pike shorts kort strumpa o loafers

Toppen